بهبود شکستگی استخوان در کوتاه مدت

  • انتشار: ۱۱ جوزا ۱۳۹۸
  • سرویس: سلامت
  • شناسه مطلب: 62838

ترک استخوان به این دلیل اتفاق می افتد که قسمتی از استخوان توانایی تحمل انرژی وارد شده را ندارد.

بنابراین دو فاکتور اصلی در مورد علت ایجاد ترک وجود دارد:

انرژی وارد شده و میزان استحکام استخوان
این انرژی می تواند ناگهانی و بسیار بالا یا طولانی و کم انرژی باشد. استحکام استخوان می تواند طبیعی یا کم باشد (مثلا افرادی که پوکی استخوان دارند، استخوانشان ضعیف است). اما در مورد شکستگی کمی موضوع پیچیده تر است.

شکستگی استخوان
بنابراین ترک استخوان بیشتر در نتیجه نیرویی مثل برخورد با ماشین یا افتادن از بلندی، یا ضعف استخوان در افراد پیر یا پوکی استخوان اتفاق می افتد. دلیلی که باعث ایجاد ترک استخوان می شود، در تشخیص بهتر درمان به ما کمک می کند.

رایج ترین نوع شکستگی استخوان
جراحی های ارتوپدی، ترک استخوان را در سر، گوش، بینی یا گلو درمان می کند.ترک های بیرونی بسیار رایج هستند و معمولا در آقایان زیر 45 سال و خانم های بالای 45 سال اتفاق می افتد.زنان بعد از سن 45 به سرعت تراکم استخوان را از دست می دهند.به همین دلیل بیشتر آنها مشکوک به پوکی استخوان و ترک استخوان می باشند.

راه های بهبود
بهبود شکستگی زمانبر است و به عوامل مختلفی از جمله سن بیمار، سلامت عمومی، تغذیه، فشار خون و نوع درمان او بستگی دارد. دنبال کردن این شش راهنمایی می تواند کمک کننده باشد.

سیگرت نکشید
بعضی از پیشنهادات این لیست ممکن است عجیب و نامربوط به موضوع باشد. اگرچه دلیل این مورد واضح است. افراد سیگاری به مدت زمان بیشتری برای بهبودی نیاز دارند و در خطر بیشتری در مورد از دست دادن شغل هستند. سیگارکشیدن میزان جریان خون به استخوان را دگرگون می کند. جریان خونی که حاوی مواد مغذی برای سلول ها به منظور بهبود استخوان می باشد. بهترین کاری که می توانید انجام دهید کنار گذاشتن سیگار است. اگر کسی را می شناسید که همزمان با ترک استخوان، سیگار هم می کشد، او را از این جریان مطلع کنید.

رژیم غذایی متعادل داشته باشید
درمان استخوان به مواد مغذی نیاز دارد تا استخوان بهبود خود را به دست آورد. بیماران باید رژیم غذایی متعادل داشته و مواد غذایی با ارزش بالاتر را به رژیم خود اضافه کنند. میزان توانایی بدن ما برای ترمیم استخوان وابسته به مواد غذایی است که مصرف می کنیم. اگر با این مشکل مواجه شدید، از سلامت مواد غذایی تان اطمینان حاصل کنید.

مراقب کلسیم باشید تمرکز و توجه باید روی همه مواد مغذی باشد. درست است که کلسیم برای شفای استخوان لازم است اما بیش از حد مصرف آن به بهبود سریع تر کمک نخواهد کرد. اگر به میزان کافی استفاده نمی کنید، میزان آن را افزایش دهید. از کلسیم طبیعی یا نوع مکمل آن استفاده کنید. مصرف بیش از حد کلسیم شفای استخوان را سرعت نخواهد بخشید.
به برنامه درمانی تان پایبند باشید

به نسخه درمانی که داکتر برایتان تجویز می کند، حتما پایبند باشید. این درمان ممکن است شامل جراحی، گچ گرفتن، استفاده از عصا یا موارد دیگر باشد. رعایت نکردن اصول درمانی ممکن است ترمیم را به تعویق بیاندازد. با درآوردن گچ یا راه رفتن با استخوان شکسته قبل از اجازه داکتر، درمان شما را عقب می اندازد.

از داکتر خود بپرسید شکستگی هایی هستند که می توان درمان جایگزین را برای آنها انتخاب کرد. به عنوان مثال ترک استخوان پا حوزه درمانی وسیع تری دارد. مطالعات نشان می دهد که این شکستگی ها می تواند با گچ گرفتن یا بستن پا و راه رفتن با عصا درمان یابد. اگرچه پزشکان زیادی پیشنهاد جراحی را برای بهبود سریع تر می¬دهند، اما جراحی هم خطرات پنهانی خود را دارد که باید به دقت بررسی شود. اگرچه، در شرایط دشوار ممکن است گزینه بهتری برای درمان باشد.

افزایش بهبود ترک استخوان
اغلب دستگاه های بیمارستان به تسریع بهبود ترک خوردگی ها کمک نمی کند. محرک های الکتریکی، درمان فراصوت و آهنربایی هیچ کمکی به بهبود سریع نخواهند کرد. اگرچه در شرایط سخت ممکن است به درمان کمک زیادی کند.همه مایلند درمان را در مدت زمان کوتاه تجربه کنند اما باید دوره ای را طی کنند. اما رعایت کردن این موارد نشان می دهد که شما تمام تلاشتان را برای بهبود سریع تر می‎ کنید.

نقش دواها در شکستگی استخوان

اگر شکستگی دارید، حتما پزشک خود را از تمام دواهایی که مصرف می کنید، در جریان بگذارید. دواهایی هستند که ممکن است درمان را مختل کنند و درمانگر باید از آنها مطلع باشد. در بعضی موارد ممکن است پزشک دوایی را قطع کند تا درمان روال بهتری داشته باشد.

دواهای ضد التهاب استروئیدی بر روی حیوانات، تاخیر بهبودی را نشان می دهد. عموما مطالعات نشان می دهد که مصرف زیاد دوا نیز می تواند بهبودی را عقب بیاندازد.

از آنجایی که بهبود شکستگی کمی سخت است، ممکن است درمانگر شما را از بعضی دواها منع کند.

همانطور که بعضی دواها درمان را عقب می اندازد، دواهایی نیز هستند که این زمان را سرعت می بخشند. این دواها شامل دواهایی برای درمان پوکی استخوان می باشد.پس بهتر است با پزشک خود در مورد تمام دواهایی که ممکن است درمان را کند یا تند کند، صحبت کنید.

کلام آخر
تحمل دوره درمان شکستگی ممکن است کمی سخت و طاقت فرسا باشد؛ دوره درمان ترک خوردگی نیز ممکن است سخت تر از آن باشد. خوشبختانه، مراحل زیادی هستند که این پروسه را سرعت بدهند.

به نوشته داکترسلام،اغلب مراقبت کردن می تواند تاثیر شگفت انگیزی داشته باشد. در بعضی موارد ممکن است پزشک مراقبت های اضافه تری را برای سرعت بیشتر درمان به شما پیشنهاد دهد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟