بنیانگذار رسانه ای داعش و موسس خبرگزاری اعماق در سوریه کشته شد

  • انتشار: ۱۱ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیبین الملل
  • شناسه مطلب: 23602

تعدادی از فعالان وابسته به گروه‌های شورشی در سوریه از کشته شدن موسس خبرگزاری “اعماق” وابسته به داعش در حمله ائتلاف ضد داعش به سرکردگی آمریکا خبر دادند.

به گزارش سایت شبکه المنار، تعدادی از فعالان وابسته به مخالفان مسلح سوریه از هلاکت “ریان مشعل” که از او به عنوان موسس خبرگزاری اعماق داعش یاد می‌شود در جریان حملات ائتلاف آمریکایی به شهر المیادین که تحت کنترول داعش بوده و در نزدیکی مرزهای سوریه و عراق است، خبر دادند. ریان مشعل به نام “براء کادک” هم معروف است.

گفته شده، مشعل در عملیات ائتلاف در منطقه المیادین در حومه دیرالزور به همراه دخترش کشته شده است.

این در حالی است که دیده‌بان حقوق بشر سوریه یا ائتلاف ضد داعش خبر مرگ مشعل را هنوز تایید نکرده‌اند.

محمد خالد، مدیر اجرایی گروه خبری “حلب ۲۴ ” به خبرگزاری فرانسه گفت: مشعل ۳۱ ساله فعال رسانه‌ای معروف قبل از پیوستن به داعش بود که من در سال ۲۰۱۲ با او آشنا شدم.

خالد افزود: وی از “انقلابیون قدیمی” حلب است و تا سال ۲۰۱۳ به عنوان فعال رسانه‌ای در حلب حضور داشت و بعد از آن به الباب منتقل شد و در کنار داعش قرار گرفت. بعد از آن وی به شهر رقه رفت از آنجا نیز چهار ماه پیش در پی پیشروی نیروهای دموکراتیک سوریه به سمت رقه به المیادین گریخت.

وی افزود: ما از ابتدا می‌دانستیم که او این خبرگزاری را تاسیس کرده چراکه در آن زمان درخواست‌های زیادی از فعالان در حلب می‌کرد تا به او بپیوندند. اعماق به منزله خبرگزاری داعش است.

خبرگزاری اعماق وابسته به داعش نیز گزارش کرده است: دو مرکز ارتباطی آن در شهر رقه به دلیل حملات آمریکایی که هر دوی آنها را به طور مستقیم هدف قرار داد، از کار متوقف شدند.

این خبرگزاری تصاویری از خرابه‌های این ساختمان را منتشر کرد.

نظرات(۲ دیدگاه)

نظر شما چیست؟