بند سلما در هرات بزودی افتتاح می شود

  • انتشار: ۳ جوزا ۱۳۹۵
  • سرویس: اقتصادتیتر 2
  • شناسه مطلب: 13146

سفیر هندوستان در افغانستان که برای بازدید از بند سلما به ولسوالی چشت هرات سفر کرده است می‌گوید‌ 99 درصد کار این بند تکمیل گردیده و طی چند روز آینده این پروژه بزرگ به دولت افغانستان تسلیم خواهد شد. مسئولان محلی نیز می‌گویند‌ درحال حاضر هیچ چالشی این بند را تهدید نمی‌کند و آنان آماده‌اند تا شاهد جشن افتتاح پروژه بند سلما باشند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از پیام آفتاب؛ بند سلما، که بنام «بند دوستی افغانستان – هندوستان» مسمی گردیده قرار است بزودی از سوی «نارندرا مو‌دی» صدراعظم هندوستان و «محمد اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان افتتاح شود.

سفیر هندوستان در افغانستان که روز گذشته جهت بازدید از این بند به ولسوالی چشت هرات سفر کرد می‌گوید: 99 درصد کار این بند تکمیل گردیده و تا چند روز آینده افتتاح خواهد شد.

وی گفت: دولت هندوستان مصمم به کمک به مردم افغانستان است واز این رو ما تلاش کردیم تا این بند را به پایه اکمال برسانیم واین بند بزودی افتتاح خواهد شد.

سفیر هندوستان همچنين تاکید کرد که این بند با هزینه 290 میلیون دالر از سوی دولت هندوستان ساخته شده وحدود ده تن از انجینران افغان آموزش‌های تخنیکی لازم را از سوی انجینران هندی فرا گرفته و قرار است پس از این خود افغانها مسئولیت تخنیکی این بند را بدوش داشته باشند.

سفیر هند گفت: باور داریم ده تن از انجینران افغان که از سوی انجینران هندوستان آموزش‌های تخنیکی ومعیاری لازم را دیده‌اند می‌توانند به خوبی روند این کار را پیش ببرند وما به آینده کار این بند و دوستی مردم افغانستان وهندوستان یقین داریم.

مقام‌های محلی هرات نیز ابراز خرسندی می‌نمایند که با افتتاح این پروژه بزرگ آبی در سکتور زراعت و بهبود وضعیت اقتصادی دهقانان در این ولایت بهبودی چشم گیری ایجاد شود.

ولسوال چشت هرات می‌گوید: در حال حاضر هیچ نوع چالشی در راه افتتاح این بند وجود ندارد و نیروهای امنیتی و مردم منطقه آماده استقبال از افتتاح این پروژه هستند.

همزمان با سفر مقامات هندی به ولسوالی چشت، شمار زیادی از باشند‌گان این ولسوالی دست به مظاهره زده خواهان آسفالت سرک هرات- چشت و دریافت برق از بند سلما شدند.

پروژه بند سلما ۴۲ میگاوات برق را تولید و بیش از ۷۵ هزار هکتار زمین آبیاری خواهد کرد.

در حال حاضر نارندرا مودی، نخست وزیر هند در ایران به سر می‌برد و قرار است که امروز (دوشنبه)، قرارداد توسعه بندر چابهار میان با حضور «محمد اشرف غنی» رئیس‌جمهور کشور، «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران و «نارندرا مودی» نخست وزیر هند به امضا برسد.

گفته می‌شود که مودی پس از سفر به تهران برای افتتاح بند سلما به هرات می‌آید.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟