بمباران منازل مسکونی توسط جنگنده های سعودی

  • انتشار: ۶ جوزا ۱۳۹۴
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 5812
یمن

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از العالم، جنگنده های سعودی منازل مسکونی یمنی ها را در استان منطقه الغربیه نزدیک جبل صبر واقع در استان تعز هدف قرار دادند، و ۹ نفر از جمله سه زن و دو کودک را به شهادت رسانده، ۱۶ نفر را زخمی کردند.

جنگنده های سعودی همچنین منازل مسکونی شهروندان را هدف قرار داده و خسارت های سنگینی به این خانه ها وارد کردند.

در یکی از این حملات که به منزل استاندار تعز در الجحملیه و منطقه الحوبان صورت گرفت، دو نفر از جمله یک کودک شهید و ۱۲ تن زخمی شدند.

در حمله هوایی جنگنده های سعودی به ساختمان فرمانداری العشه در استان عمران در شمال یمن نیز چهار شهروند از جمله یک زن به شهادت رسیدند و شماری نیز زخمی شدند که اکثر آنان زن و کودک بودند.

جنگنده های سعودی، در حملات خود، حتی به مراکز درمانی و بازارها رحم نکردند و علاوه بر یکی از مراکز سازمان ملل، شماری از ساختمان های مربوط به نهادهای رسمی، یک مجتمع دولتی، شبکه ارتباطات فرمانداری حیران و وادی حرض در استان حجه را هم هدف قرار دادند.

جنگنده های سعودی همچنین بمباران مرکز کشتیرانی و فرودگاه بین المللی عدن در جنوب یمن را از سرگرفتند و منازل مسکونی شهروندان یمنی را در استان صعده بمباران کردند و علاوه بر خسارت های سنگین مادی، خسارت های جانی به مردم این منطقه وارد کردند.

در این میان، سه خانوادۀ یمنی، از بمباران خانه هایشان در استان الحدیده جان سالم به در بردند. در این حمله، فقط چندین رأس دامِ متعلق به خانواده ها تلف شدند.

جنگنده های سعودی همچنین قلعۀ تاریخی جبل الشریف را که مربوط به دورۀ عثمانی است، بمباران کرده و آن را با خاک یکسان کردند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟