بلومبرگ: آمریکا سالانه 23 میلیارد دالر برای حمایت از نیروهایش در افغانستان هزینه خواهد کرد

  • انتشار: ۱۴ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 21718

یک رسانه آمریکایی نوشته است که دولت ترامپ قصد دارد که برای تغییر سیاستش در افغانستان علاوه بر افزایش نیروهای نظامی، سالانه مبلغ 23 میلیارد دالر را برای حمایت از نیروهای آمریکایی در افغانستان اختصاص دهد.

خبرگزاری امریکایی بلومبرگ در مقاله‌یی نوشته که ظاهرن اداره‌ی جدید امریکا سیاستش در قبال افغانستان را مرور کرده است و در سیاست جدید نیاز است که امریکا ۲۳ میلیارد دالر را سالانه به هدف حمایتش از نیروهای امریکایی مستقر در افغانستان، اختصاص بدهد.

ایلی لک، مقاله‌ نویس خبرگزاری بلومبرگ نوشته است که سیاست جدید خواستار افزایش نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان است تا هراس‌افگنانی که تنها “در دو ماه اول سال ۸۰۰ سرباز افغان را کشتند” از بین برده شوند.

به گزارش تلویزیون یک؛ آقای لک افزوده است: “مقام‌های امریکایی به من گفتند که هنوز شمار نیروها برای افزایش تعیین نشده است، اما آنان بررسی‌ها را برای ازدیاد نیروهای امریکایی و ناتو انجام خواهند داد.”

در مقاله همچنین آمده است که این پول در از حمایت از چندین طرح امریکا در افغانستان، مصرف خواهد شد. مانند حمایت مالی نیروهای امنیتی و دفاعی افغان، پرداخت هزینه‌ی برنامه‌ی ضد فساد و اولویت‌های دیگر که به هدف موقعیت برنامه‌های موجود ایجاد شده است.

آقای لک بر بنیاد گزارش‌ها نوشته است که راهبرد جدید امریکا در قبال افغانستان زمان معین را برای خروج نیروهای امریکایی و ناتو از افغانستان تعیین نکرده است، در حالی که باراک اوباما، رییس جمهوری پیشین امریکا این کار را کرده بود.

به باور او، کاخ سفید معتقد است که مشخص کردن زمان خروج نیروهای ایتلاف بین‌المللی از افغانستان، سبب می‌‎شود که تروریستان فعالیت‌های خود را متداوم نگهدارند.

آقای لک افزوده است که راهبرد جدید امریکا تداوم حضور نیروهای نظامی امریکا در افغانستان را به وضعیت میدان‌های جنگ ارتباط خواهد داد.

این در حالیست که چند روز پیش وزارت دفاع امریکا اعلام کرد که در آینده‌ی نزدیک ۱۷۰۰ سرباز تازه نفس به افغانستان می‌فرستد.

همزمان مقام‌ها در کاخ سفید خبر داده‌اند که رییس جمهوری امریکا در حال تدوین راهبرد جدید نظامی‌اش درباره‌ی افغانستان است.

در حال حاضر امریکا ۸۴۰۰ سرباز در افغانستان در قالب ماموریت حمایت قاطع در افغانستان دارد و قرار است این تعداد به پانزده هزار سرباز برسد.

پیش از این جنرال نیکلسون، فرماند‌‌ه عمومی نیروهای امریکایی و حمایت قاطع در افغانستان گفته بود که برای “شکستن بن بست جنگ میان نیروهای افغان و گروه داعش” به چند هزار سرباز بیشتر نیاز دارد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟