بلندترین سرسره های آبی جهان

  • انتشار: ۲۴ دلو ۱۳۹۹
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 103076

تصور پارک ها و گردش گاه ها بدون ترن های هوایی شاید اصلاً قابل قبول نباشند. یکی از هیجانات پارک ها وجود همین ترن های هوایی هستند که در این اواخر در رقابت با سرسره های آبی افتاده اند.

هر چند این رقابت فقط در ماه های گرم سال صورت می گیرد و در فصول سرد مسلما ترجیح اکثر مردم همین ترن های قدیمی و وفادار هستند.

بلندترین سرسره های آبی جهان
بلندترین سرسره های آبی جهان

در این نوشته کوشش شده است تا بلندترین سرسره های آبی جهان را به شما معرفی کنیم. سرسره هایی که شاید حتی دیدن آنها برای تان هیجان را به ارمغان آورد پس اگر قصد دارید بلندترین سرسره های آبی جهان را بشناسید با ما همراه باشید.

پارک های آبی


پارک های آبی معمولاً یکی از مهیج ترین و پر طرفدارترین انواع پارک ها در جهان به شمار می روند و سرسره های آبی که در این پارک ها وجود دارد هم در واقع محبوبترین وسیله این پارک ها هستند که هیجان وصف ناپذیری به مهمانان می بخشند.

رکورد دار بلندترین سرسره های آبی جهان که در گینس هم به ثبت رسیده است سرسره‌ای است که در پارک اکشن در شهر ونون واقع در نیوجرسی ایالات ‌متحده ساخته ‌شده است.

این سرسره طولی برابر با ۶۰۱ متر دارد  سرسره جدید پارک ESCAPE مالزی برخلاف سرسره پارک اکشن نیوجرسی که بادی است، از پلیمر ساخته‌ شده و سازه‌ای دائمی خواهد بود که روی میله‌های فولادی سوار می‌شود.

سرسره پارک ESCAPE

سرسره جدید و بزرگ این پارک مهمانان خود را به سفری چهاردقیقه‌ای در دل جنگل می‌برد.

چو خنگ مدیرعامل گروه تفریحات انسانی این پارک در بیانیه‌ای گفت: «هدف ما شکستن رکورد جهانی نبود. همیشه این موضوع که چرا سرسره‌های آبی این ‌قدر کوتاه ساخته می ‌شوند و به سرعت به پایان آن می ‌رسیم باعث تعجب من بود

به همین دلیل تصمیم گرفتم سرسره‌ای بسازم که افراد بتوانند حداقل چند دقیقه روی آن سر بخورند.

این سرسره مهیج افراد مشتاق را به یک سفر چهاردقیقه‌ای پیچ ‌در پیچ در دل جنگل می برد و افراد می ‌توانند در طول استفاده از سرسره از جنگل و مناظر فوق العاده آن نیز دیدن کنند.

نکته جالب اینجاست که بر خلاف دیگر سرسره های آبی برای رسیدن به ورودی آن نیز نیازی به نفس‌ نفس زدن نخواهید داشت و برای این کار یک آسانسور اتاقکی کابلی در نظر گرفته ‌شده است. (این فوق العاده ست). این سرسره آبی ۱۱۴۰ متر طول دارد.

هیجان حاصل از این سرسره آبی فوق العاده تنها دلیل معروفیت این شهر نیست. در آنجا خوراکی ‌ها و فرهنگ‌ های مختلف و جاذبه ‌های دیگری وجود دارد.

بلندترین سرسره های آبی جهان
بلندترین سرسره های آبی جهان

شهر جورج که شهر اصلی این جزیره به شمار می رود، به خاطر اختلاطی از فرهنگ‌ های مختلف به برجسته‌ ترین نقطه آن تبدیل ‌شده است و نمود های این فرهنگ را می توان معبد های هندو و بودائی، هنرهای خیابانی، مساجد اسلامی، معماری مستعمراتی بریتانیایی و خانه‌های مزین اربابی نام برد.

پنانگ علاوه بر آن چه گفته شد یکی از برترین مقاصد گردشگری جهان از نظر غذا هم می ‌باشد و دلیل آن هم وجود خوراک‌ های خوشمزه ‌ی مالزیایی، چینی و هندی است که غذاهایی مانند هوکین می‌ و لکسای پنانگ را در لیست خود دارد.

چند نمونه از بلندترین سرسره های آبی جهان

سرسره کِلیمانجارو، برزیل

از این محل می توان به عنوان جایگاه برترین امکانات جهان نام برد، امکانات فوق العاده ای که در بین آنها سرسره آبی آلدیا داس آگوآس، پارک ریزورت معروف به کلیمانجارو بسیار برجسته و شاخص قرار دارد.

این سرسره آبی با ارتفاع ۵۰ متر و همین طور سرعت سقوط ۹۰ کیلومتر در ساعت بالاترین پراکندگی قطرات در میان سرسره های آبی در جهان را دارا است.

سرسره ای به نام اینسانو

واژه ی اینسانو به معنی مجنون می باشد. این نام از آن جهت روی این سرسره گذاشته شده است که حرکت روی آن به شکل بسیار هیجان انگیز و دیوانه وار انجام می شود.

این سرسره آبی با ارتفاع ۴۰ متری و سرعت ۱۰۵ کیلومتر در ساعت موفق به کسب جایزه بلندترین سرسره آبی مستقل در جهان، شده است.

سرسره آبی کپتین اسپیس میکر

این سرسره آبی، فوق العاده در پارک آبی آکوآلاندیا در کشور ایتالیا ساخته شده است. یکی از ویژگی های این سرسره امکان نشستن چهار نفر با قایق در آن است، یک ویژگی خاص که می توانید با دوستان تان آن را امتحان کنید. این سرسره دارای ارتفاع ۴۰ متری و شیب ۶۰ درجه است.

ورتی گو سرسره آبی فوق العاده

این سرسره آبی فوق العاده میهج همان طور که از نامش معلوم است متعلق به کشور، اسپانیایی می باشد. برای سقوط از این سرسره باید از یک دریچه عبور کنید، درب ورودی هیجان انگیز که در لحظه ورود به بلندترین سرسره آبی سقوط آزاد، ضربان قلبتان را بالا می برد.

بلندترین سرسره های آبی جهان
بلندترین سرسره های آبی جهان

سرسره آبی هیورکانا

این سرسره آبی بلند در کشور فرانسه قرار دارد اما در حقیقت توسط لهستان ساخته شده و دارای ارتفاع ۳۳ متری و سرعت سقوط ۸۰ کیلومتر در ساعت می باشد.

 سرسره فری فال

سرسره آبی فری فال با قابلیت سقوط آزاد دو نفری در سال ۲۰۱۵ افتتاح شد. این سرسره با ارتفاع ۳۲ متری و طول فوق العاده ۱۲۹ متری در پارک آبی, آکوآ ساخته شده است.

کینگ کاجونا

یکی دیگر از سرسره های آبی بلند جهان که در اسپانیا قرار دارد سرسره کینگ کاجونا ست و در پارک آبی، پورت اَوِنچِرز آکوآتیک قرار دارد.

این سرسره ارتفاع ۳۱ متری و شیب ۵۵ درجه دارد، سرسره ای هیجان انگیز که سقوط آزاد با سرعت ۶ متر بر ثانیه را می توانید در آن تجربه کرد.

سرسره آبی Deep Water Dive

از دیگر بلندترین سرسره های آبی جهان که دارای ارتفاع ۳۷ متری و بلندترین سرسره آبی در شمال آمریکا به شمار می رود سرسره  Deep Water Dive است که در پارک آبی کنتاکی، کینگ دِم  یا هاریکِین بِی در کنتاکی  در ایالت متحده آمریکا قرار دارد.

سامیت پلامت

سامیت پلامت یکی دیگر از سرسره های آبی بلند در دنیا است این سرسره ، با ارتفاع ۳۷ متری، سقوط آزاد هیجان انگیزی را مانند سرسره کلیمانجارو دارد. سقوطی مهیج  با افزایش میزان ترشح آدرنالین که اگر اهل هیجان هستید به هیچ وجه نباید آن را از دست بدهید.

اِکسپِرادوی برزیل

اکسپرادو سومین سرسره آبی برزیل است ، که در لیست بلندترین سرسره های جهان، قرار دارد. این سرسره با ارتفاع ۳۲ متری دارای یک مارپیچ است که شما با شیبی زیادی به سمت پایین پرتاب می شوید.