بعد از 5 روز صرافان به اعتصاب کاری خود پایان دادند

  • انتشار: ۲۲ دلو ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیاقتصادتیتر 2
  • شناسه مطلب: 36945

بعد از 5 روز نهایتا صرافان اعتصاب کاری خود را به پایان رساندند. آنان می گویند که حکومت تعهد کرده است که خواسته های اتحادیه صرافان را مطبق قانون بپذیرند.

شوراى سراسرى صرافان مى گويد که اعتصاب کارى شان در سراسر کشور به پايان رسيد؛ چرا که بانک افغانستان تعهد کرده که خواسته هاى آنها را در پرتو قانون مى پذيرد.

صرافان مى گفتند که اعتصاب خود را در واکنش به وضع محدوديت ها بر “مقررۀ صرافان و تهيه کنندگان پول” آغاز نموده اند.

صراف ها مى گفتند که طبق مقرره؛ صراف ها و تهيه کنندگان پول، نمى توانند که به تاجران قرض دهند، از يک ولايت به ولايت ديگر و همچنان به کشورهاى خارجى پول انتقال دهند.

اعتصاب کارى شوراى سراسرى صرافان، به روز چهارشنبۀ گذشته(١٨دلو) آغاز شده بود.

صرافان کابل از  18 دلو در “سرای شاهزاده” که مهمترین مرکز تبادله ارز را در افغانستان است را مسدود کرده و خواستار تجدید نظر بانک مرکزی افغانستان در سیاست‌های جدیدش شده بودند.

دولت افغانستان در سال ۲۰۱۴ قانون پولشویی را تحت فشار نهادهای مالی بین المللی تصویب کرد. بانک مرکزی افغانستان در آن زمان اعلام‌ کرد درصورتیکه این قانون تا ماه جنوری ۲۰۱۴به تصویب نرسد بانکهای افغانستان در فهرست سیاه بانک‌های معتبر جهان قرار خواهد گرفت.

ایمل هاشور، سخنگوی بانک مرکزی افغانستان به بی‌بی‌سی گفته است که پیشنهاد صرافان افغانستان به بانک مرکزی افغانستان رسیده و بعضی از مواردی که صرافان پیشنهاد کرده حل شده ولی بعضی ازموارد خلاف قانون است و بانک مرکزی نمی‌تواند که قانون را نقض کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟