بعد از 4 روز از تصرف میرزاولنگ و با وجود درخواست کمک، حکومت هیچ گونه اقدامی نکرده است

  • انتشار: ۱۷ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 28488

چند روز بعد از تصرف روستای میرزاولنگ در 20 کیلومتری ولایت سرپل، و قتل عام بیش از 60 تن از باشنده های این محل توسط تروریستان طالبان و داعش، مقامات در ولایت سرپل می گویند با وجود درخواست از مرکز برای کمک به مردم این منطقه اما دولت تاکنون هیچ اقدامی برای نجات 150 خانواده اسیر در بند این تروریست ها نکرده است.

دره میرزاولنگ به عنوان دروازه ورودی مرکز ولایت سرپل هم اکنون در اختیار طالیان است وغلیرعم اینکه طی چهار روزگذشته صدها عملیات نظامی در بیش از 20 ولایت کشور علیه هراس افکنان راه اندازی شده اما تا این لحظه هیچ اقدامی برای بازپس گیری میرزاولنگ انجام نشده است.

ذبیح الله امانی سخنگوی والی سرپل در گفتگویی با خبرگزاری اطلس تاکید کرد که آنها پیش از سقوط میرازولنگ از کابل درخواست کمک کرده بودند اما تا همین لحظه هیچ خبری از کمک رسانی وجود ندارد.

امانی خاطر نشان کرد که اوارگان میرزاولنگ که توانسته اند خود را به سرپل برسانند در وضعیت بدی به سر می برند و به کمک های فوری نیاز دارند.

وی همچنین گفت که فعلا جلو پیشروی طالبان به سوی مرکز سرپل گرفته شده اما در صورت عدم رسیدن نیروهای کمکی ممکن است طالبان به مرکز ولایت یورش بیاورند.

سخنگوی والی سرپل همچنین یاداوری کرد که کلیه تماس ها با منطقه میرزاولنگ قطع است و از سرنوشت گروگانهایی که در دست طالبان هست هیچ خبری وجود ندارد.

 

دره میرزاولنگ ولسوالی صیاد ولایت سرپل جمعه‌شب (۱۴اسد) به دست طالبان سقوط کرد. در پی آن گروه داعش در تبانی با طالبان ۴۰ کشاورز این روستا را به گلوله بست.

 

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟