بسیج عمومی مردمی راه اندازی خواهم کرد

  • انتشار: ۱۱ عقرب ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 16161

عبدرب رسول سیاف، رهبر جهادی و رئیس شورای حراست و ثبات افغانستان اعلام کرد که بسیج عمومی مردمی علیه گروه ها و جریان های مسلح مخالف حکومت راه اندازی خواهد کرد.

در خبرنامه ای که که امروز از سوی این شورا در کابل پخش شد آمده است که: به هدف تأمین امنیت پایدار و مبارزه علیه نهاد، گروه و جریان های داخلی و خارجی که قتل نظامیان و غیر نظامیان افغان را روا می دانند، به “بسیج ملت” در چارچوب قوانین افغانستان و تقاضای اوضاع، متوسل خواهد شد.

این خبرنامه به نقل از سیاف می افزاید: ازتمام جوانب و سطوح حکومت انتظار دارند تا یک تعریف مشخص، مشترک و واحد از منافع ملی، وحدت ملی، و دشمن ملی داشته باشند .

این شورا نبرد نظامیان افغان با مخالفین مسلح را برحق خوانده و تاکید کرده است که هیچ نوع اظهارات غیر مسئولانه از سوی منابع حکومتی، غیر حکومتی و داخلی و خارجی نمی تواند در اراده و انگیزه انان خلل وارد کند .

شورای حراست و ثبات افغانستان ، ضمن حمایت از کمک های متحدان افغانستان، از آنان خواسته که با منابع پرورش، تجهیز و صدور پدیده تروریزم موضع مشخص و عملی داشته باشند و از روند تصمیم گیری های بین الافغانی حمایت و استقبال کنند.

این در حالیست که پیش از این نیز عبدرب رسول سیاف، هشدار داده بود که اگر توطیه های علیه افغانستان ادامه یابد و دولت مردم را بسیج نکند، او این کار را انجام خواهد داد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟