بزرگترین آزمایش اتمی کره شمالی زلزله ای به قدرت 5.3 درجه خلق کرد

  • انتشار: ۱۹ سنبله ۱۳۹۵
  • سرویس: بین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 15567

صبح امروز (جمعه) زمین لرزه ای به قدرت 5.3 درجه در منطقه پانگی ری کره شمالی ثبت شده که به باور مقامات نظامی کره جنوبی، کشور کره شمالی پنجمین و بزرگترین آزمایش اتمی خود را انجام داده است.

صبح جمعه زمین لرزه ای مصنوعی به قدرت ۵.۳ درجه در نزدیکی یک محل آزمایش های اتمی کره شمالی ثبت شد.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در بیانیه ای که خبرگزاری یونهاپ منتشر کرد گفت:‌ “براساس ارزیابی ما کره شمالی بزرگترین آزمایش اتمی خود را انجام داده است.”

براساس این بیانیه بازدهی انفجار ۱۰ کیلوتن تخمین زده می شود که تقریبا دو برابر آزمایش ماه ژانویه کره شمالی است. کره شمالی در آن زمان گفته بود که با موفقیت یک بمب اتمی هیدروژنی را آزمایش کرده است؛ ادعایی که خیلی از تحلیلگران زیر سوال بردند.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی پیشتر از وقوع یک “زلزله مصنوعی” خبر داد.

لرزش نزدیک نقطه ای به نام پانگی-ری ثبت شد که قبلا محل انجام آزمایش اتمی بوده است. سازمان زمین شناسی آمریکا گفت که لرزش در این ناحیه ردیابی شد، و ناشی از انفجار بوده است.

کره شمالی هنوز رسما انجام آزمایش اتمی تازه ای را تایید نکرده است.

تصاویر اخیر ماهواره ای و اطلاعاتی حاکی از افزایش فعالیت در سایت پانگی ری است، جایی که کره شمالی در ماه ژانویه چهارمین آزمایش اتمی خود را انجام داد.

این کشور براساس تحریم های سازمان ملل از انجام آزمایش های اتمی یا فناوری موشکی منع شده است اما در ماه های گذشته یک رشته پرتاب های موشکی انجام داده و دشمنانش را به حمله اتمی تهدید کرده است.

جمعه روز ملی کره شمالی است که در آن تاسیس این کشور جشن گرفته می شود.

کره شمالی از این رویدادها به عنوان فرصتی برای نمایش قدرت نظامی خود استفاده می کند.

تازه ترین آزمایش اتمی در ماه ژانویه ظاهرا با انفجار یک بمب هیدروژنی همراه بود اما آن ادعا مستقلا تایید نشده است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟