بر اساس یک تحقیق؛ 39 درصد مردم افغانستان گفته اند در صورت به دست آوردن فرصتی، افغانستان را ترک می کنند

  • انتشار: ۲۳ عقرب ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1
  • شناسه مطلب: 33246

یک نظرسنجی از مردم افغانستان که توسط یک بنیاد به نام آسیا فوندیشن انجام گرفته است، نشان می‌دهد هنوز بسیاری از مردم به آینده چندان امیدوار نیستند. در این تحقیق 39 درصد مردم افغانستان گفته اند که در صورتی که فرصتی به دست آورند حتمن کشور را ترک خواهند کرد.

به گزارش رویترز، یک تحقیق که توسط بنیاد Asia Foundation انجام شده نشان می‌دهد ۶۰ درصد از مردم افغانستان معتقدند مسیری که دولت کابل در پیش گرفته درست نیست اما اوضاع کمی به نسبت گذشته بهتر شده و آنها نیز به آینده امیدوار شده‌اند.

این گزارش بر بنیاد ارزیابی تهیه شده که در آن ۱۰۱۲ مرد و زن و از تمامی ولایات کشور با درنظر داشت قومیت، در مورد امنیت، اقتصاد، حکومتداری، انتخابات، رسانه‌ها، مسایل زنان و دیگر موارد نظر داده‌اند.

در این تحقیق 38.8 درصد شرکت‌کنندگان اظهار کردند که درصورت ایجاد فرصت مناسب، خواستار ترک افغانستان و پناه‌بردن به دیگر کشورها هستند. از این مقدار 41.2 درصد را مردان و 36.3 درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

گفتنی است که افزایش ناامنی و کشتار غیرنظامیان شدیدا تمایل مردم به مهاجرت از این کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

در این گزارش آمده است که میزان خوشبینی مردم نسبت به آینده، در سال جاری اندکی افزایش یافته اما هنوزهم ۶۱ درصد شهروندان کشور تصور می‌کنند کشور در مسیر درست حرکت نمی‌کند.

گزارش نشان می‌دهد که ۳۲.۸ درصد شهروندان کشور فکر می‌کنند افغانستان مسیر درست را طی می‌کند، درحالی که این آمار در سال گذشته ۲۹.۳ درصد بوده است. در گزارش سال گذشته این بنیاد ۶۵ درصد مردم تصور می‌کردند افغانستان مسیر اشتباه را طی می‌کند، اما این رقم امسال ۶۱ درصد شده است.

یافته‌های بنیاد آسیا، همچنان نشان می‌دهند که بیش از ۶۷ درصد مردم به رهبران مذهبی اعتماد دارند و همچنان ۶۵.۷ درصد مردم گفته‌اند که به رسانه‌ها اعتماد دارند.

در همین حال ۳۵.۴ درصد اشتراک کنندگان در این نظر سنجی گفته‌اند که به نمایندگان پارلمان باور دارند و حدود ۳۶ درصد مردم نیز گفته‌اند که به وزیران حکومت اعتماد دارند.

در گزارش آمده که فساد هنوز‌هم از مشکلات عمده مردم افغانستان به شمار می‌رود و ۶۹.۸ دصد مردم این پدیده را بزرگ‌ترین مشکل زندگی روزمره شان عنوان کرده‌اند.

در این نظر سنجی ۵۲.۳ درصد اشترک کنندگان گفته اند که گفت‌وگوهای صلح با طالبان امکان پذیر است و تقریبا ۶۳ درصد مردم فکر می‌کنند که صلح با طالبان امنیت را در کشور تأمین می‌کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟