بر اساس گزارش یک سازمان بین المللی، افغانستان یکی از بدترین کشورها برای کودکان است

  • انتشار: ۱۰ جوزا ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 43295

بر اساس گزارش یک سازمان بین المللی در مورد حفاظت از کودکان افغانستان یکی از بدترین کشورهای برای کودکان به شمار می رود که این رتبه بندی افغانستان در رده 160 از بین 175 کشور جهان قرار گرفته است.

بر اساس گزارش سازمان “کودکان را نجات دهید” (Save the Children)  در بین 175 کشور جهان که وضعیت امنیت و خوشبختی کودکان رتبه بندی شده است، افغانستان در رده 160 قرار گرفته است.

براساس  این گزارش، بیش از نیمی از کودکان جهان توسط جنگ، فقر شدید و یا تبعیض علیه دختران تهدید می شوند.

اغلب تصور می کنیم که کودکی دوران خوشی و یادگیری است، اما گزارش جدید سازمان “کودکان را نجات دهید” (Save the Children) نشان می دهد بیش از نیمی از کودکان جهان، یعنی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون کودک در شرایط کاملا متفاوتی هستند.

این گزارش با عنوان “پایان کودکی” (End of Childhood)، بیش از ۱۷۵ کشور جهان را بر اساس وضعیت امنیت و خوشبختی کودکان رتبه بندی می کند.

هل تورنینگ اشمیت رییس سازمان بین المللی Save the Children International  و نخست وزیر سابق دانمارک می گوید صدها میلیون کودک در معرض خطر گم کردن کودکی خود هستند چون در کشورهایی زندگی می کنند که سه تهدید اصلی که این سازمان آنها را “پایان دهنده کودکی” می نامد یعنی فقر، جنگ و تبعیض علیه دختران در آنها بارز است.

وی می گوید: “چیزی که شاهدش هستیم این است که کودکانی که در فقر و یا در جنگ زندگی می کنند و یا دختر هستند، بیشتر در معرض خطر پایان زودهنگام کودکیشان قرار دارند.”

طبق اعلام این سازمان، کودکانی که در سنگاپور و اسلوونی زندگی می کنند کمترین احتمال مواجه شدن با عوامل “پایان دهنده کودکی” را دارند. کشورهای ناروی، سوئدن و فنلند در رتبه های بعدی قرار دارند. در رتبه بندی امسال، افغانستان ۱۶۰ است.

این سازمان از دولت ها خواسته است تا اقداماتی انجام دهند تا اطمینان حاصل شود امنیت و شادی از کودکان گرفته نمی شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟