بریتانیا و دنمارک موضوع افزایش نظامیانشان را در افغانستان بررسی می کند

  • انتشار: ۲۱ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 22195

وزارت دفاع بریتانیا و دنمارک می‎گویند که مسئله اعزام نیروهای نظامی بیشتر را به افغانستان مورد  بررسی قرار می دهند.

یک سخنگوی ارتش بریتانیا به دنبال سفر منشی عمومی ناتو به آن کشور گفت بریتانیا برای ماموریت افغانستان متعهد خواهد ماند.

یک سخنگوی این وزارت به دنبال دیدار ینس ستولتنبرگ منشی عمومی ناتو با ترزا می نخست وزیر بریتانیا گفت: کشورش می‎خواهد تا مطابق نیازها در ماموریت افغانستان عمل کند.

نیروهای نظامی بریتانیا در سال ۲۰۱۴ افغانستان را ترک کردند و در حال حاضر حدود ۵۰۰ نظامی این کشور در افغانستان مستقر اند.

آمادگی بریتانیا برای بررسی اعزام نیروهای اضافی به افغانستان در حالی اعلان می‎شود که شماری از فرماندهان نظامی خواهان اعزام نیروهای بیشتر به افغانستان شده‎اند.

دبیرکل ناتو روز گذشته (چهارشنبه) به خبرنگاران در لندن گفت که تصمیم در مورد اعزام احتمالی چند هزار نظامی بیشتر به افغانستان در هفته‎های آینده اعلان خواهد شد.

ینس ستولتنبرگ گفت که نیروهای اضافی در عملیات‎های نظامی سهم نخواهند گرفت و نقش آن‎ها آموزش و مشوره دهی برای نیروهای امنیتی افغان خواهد بود.

وی افزود: ما پیشنهادها را برای اعزام نیروهای بیشتر تحت بررسی داریم و در جریان چند هفته آینده درباره شمار نیروها و ترکیب نظامیان ما در افغانستان تصمیم خواهیم گرفت.”

در حال حاضر حدود ۱۳۵۰۰ نیروی بین المللی در افغانستان حضور دارند که ۸۴۰۰ تن از این نیروها امریکایی هستند.

از میان این نظامیان امریکا، ۶۹۰۰ تن شان مشغول آموزش و مشوره دهی برای نیروهای افغانستان بوده و ۱۵۰۰ تن دیگر در ماموریت مبارزه با تروریزم که هدف بیشتر آن سرکوب القاعده و گروه داعش است، سهم دارند.

بر اساس گزارش‎ها، مقام‎های امریکایی برای متحدین ناتو در مورد آینده حضور شان در افغانستان، یک نامه هم فرستاده‎اند.

بریتانیا و ناتو در حالی بررسی‎ها را برای اعزام نیروهای بیشتر به افغانستان آغاز کرده‎اند که وزارت دفاع دنمارک می‎گوید برای فرستادن سربازان اضافی به افغانستان آمادگی دارد.

وزیر دفاع دنمارک اخیراً گفت که در صورت نیاز، کشورش هر گونه آمادگی برای اعزام این نظامیان دارد اما به گفته وی دنمارک تا حالا در این مورد به نتیجه نهایی نرسیده‎است.

دنمارک نقش نسبتاً کمتری در افغانستان دارد و در حال حاضر ۱۶۰ نظامی این کشور برای نیروهای امنیتی افغان آموزش می‎دهند.

در بسیاری گزارش‎ها گفته شده که قرار است دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا پیش از برگزاری نشست ناتو در بروکسل، استراتژی اش را در مورد افغانستان اعلان کند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟