بریتانیا عملیات سری را بدون هماهنگی با ارگان های دولتی در افغانستان انجام می دهد

  • انتشار: ۷ سنبله ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 29648

یک رسانه انگلیسی نوشته است بریتانیا به دلیل مبارزه با داعش و طالبان در افغانستان عملیات سری و ویژه ای بدون هماهنگی با دولت افغانستان انجام خواهد داد، دلیل اینکه جزئیات این عملیات با مقام های افغان در میان گذاشته نمی شود، عدم اعتماد به ارگان های دولتی افغانستان است.

بعد از اعلام راهبرد جدید آمریکا برای افغانستان و جنوب آسیا، بریتانیا متحد نزدیک آمریکا در حال طرح‌ریزی عملیات‌های ویژه و سری در نقاط حساس و کلیدی کشور، بدون هماهنگی با دولت افغانستان است.

دیلی تلگراف در مقاله‌یی فاش کرده است که ارتش بریتانیا، در پی قدرت گرفتن طالبان و فعالیت‌های داعش در افغانستان، در حال طرح عملیات‌های ویژه و مخفیانه در این کشور است.

ماندگار به نقل از دیلی تلگراف می‌نگارد که این تصمیم بریتانیا پس از آن اتخاذ گردیده است که ایالات متحده نیز چنین برنامه های نظامی را در افغانستان دارد. این عملیات‌ها بدون هماهنگی دولت افغانستان و به صورت کاملا سری و مخفیانه انجام می‌گیرد.

گفته می‌شود که این عملیات ها برای مدتی نامحدود برنامه‌ریزی شده و زمان بندی خاصی ندارد.

قبلا هم نگرانی‌هایی از بابت قدرت گرفتن گروههایی تروریستی نظیر طالبان و داعش در افغانستان متصور بود؛ اما بریتانیا در استراتژی جدید، ظاهرا قرار نیست دولت افغانستان را در جریان قرار دهد.

ترور رهبران داعش و طالبان در پاکستان و افغانستان از برنامه هایی است که قرار است نیروهای ویژه انگلیسی آن را انجام دهند.

دیلی تلگراف در توضیح این موضوع که چرا دولت افغانستان و نیروهای امنیتی این کشور نباید از جزییات این عملیات ها با خبر شوند گفته است که به نظر می رسد بریتانیا دیگر اعتمادی به ارگان های دولتی افغانستان ندارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟