بریتانیا خواستار کاهش خشونت از سوی طالبان شد

  • انتشار: ۱۶ سرطان ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 88799

سفارت بریتانیا در کابل با ابراز نگرانی شدید از افزایش سطح خشونت در افغانستان، از گروه طالبان خواست که خشونت‌ها را کاهش دهند.

این سفارتخانه در بیانیه خود آورده است: «در حالی که ما به سوی مذاکرات مهم پیش می‌رویم، از طالبان می‌خواهیم تا به خواسته‌های واضح مردم افغانستان گوش دهند، نشان دهند که نسبت به صلح جدی هستند و خشونت‌ها را کاهش دهند.»

در این اعلامیه تاکید شده است که حملات مداوم به جای ایجاد اعتماد به نفس برای رسیدن به صلح، باعث ایجاد شرایط بیشتر برای ناامنی می‌شود.

سفارت بریتانیا گفته است که با وجود تعهدات برای کاهش خشونت در آستانه مذاکرات بین‌الافغانی، حملات در سراسر افغانستان تشدید شده که بیشتر از سوی طالبان بوده است.

این سفارت از طرف‌های جنگ خواسته است که به خواست سازمان ملل توجه کنند و خشونت‌ها را کاهش دهند و نیز از هدف قرار دادن عمدی اعضای جامعه مدنی، شخصیت‌های مذهبی و کارکنان مراقبت‌های صحی که غیر قابل قبول و نگران کننده است، اجتناب کنند.

در این اعلامیه تاکید شده که رویدادهای خشونت آمیز که از غیرنظامیان قربانی گرفته باید مورد بررسی قرار گیرد و عاملان حملات عمدی بر غیرنظامیان محاکمه شوند.

سفارت بریتانیا در کابل از موضع دولت افغانستان در قبال صلح استقبال کرده و آن را متحدانه خوانده است. این سفارت از دولت افغانستان خواسته است که به صورت فراگیر عمل کند تا از همه مردم افغانستان در مذاکرات نمایند‌گی شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟