برگزاری نشست صلح مسکو علیرغم مخالفت افغانستان

  • انتشار: ۱۲ عقرب ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 49333

به گزارش خبرگزاری اطلس، برخی منابع غربی اعلام کردند که روسیه بدون رضایت افغانستان نشست صلح مسکو را برگزار می کند.

به نوشته دری نیوز؛ خبرگزاری رویترز گزارش داده که روسیه بدون رضایت دولت افغانستان از برخی سیاستمداران افغان برای اشتراک در مذاکرات صلح با نمایندگان طالبان در مسکو دعودت کرده و قرار است این نشست برگزار شود.

در این گزارش آمده که دیپلمات های روسی در کابل، طی دو ماه گذشته دعوتنامه های اشتراک در نشست صلح مسکو را به چندین سیاستمدار برجسته و ارشد افغانستان توزیع کرده اند.

رویترز گزارش داد که از مجموع هشت تن از رهبران سیاسی افغان، شش تن از آنها به شمول حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان دریافت دعوتنامه از سوی روس ها برای اشتراک در نشست صلح مسکو را تایید کرده اند.

محمد یوسف سها، سخنگوی حامد کرزی گفت که کرزی در نشست صلح مسکو اشتراک خواهد کرد. عطا محمد نور، رئیس شورای اجرایی حزب جمعیت اسلامی و والی پیشین بلخ نیز از اشتراکش در این نشست خبر داده است.

روسیه در ماه اگوست امسال برگزاری یک نشست صلح چند جانبه را با اشتراک نمایندگان گروه طالبان و ۱۲ کشور در مسکو پیشنهاد کرد.

قرار بود این نشست در ماه سپتامبر برگزار شود و نمایندگان گروه طالبان نیز برای اشتراک در این نشست ابراز آمادگی کردند، اما برگزاری این نشست به درخواست محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان به تاخیر افتاد.

سه مقام ارشد افغان به رویترز گفته اند که حکومت افغانستان در مورد تاکید روسیه بر برگزاری این نشست ناراضی می باشد. 
یکی از این مقام های افغان گفت: ما از روسیه خواستیم تا این نشست را لغو کند چون مذاکره با طالبان از چندین طریق سبب می‌شود تا روند صلح تحت حمایت ایالات متحده پیچیده‌تر شود. اما آنان (روس‌ها) این درخواست را رد کردند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟