برگزاری مراسم گرامیداشت «سعدی» در بلخ

  • انتشار: ۴ ثور ۱۳۹۴
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 4542
گرامیداشت سعدی

به منظور گرامیداشت از مقام شامخ سخنور و شاعران توانای زبان پارسی، سعدی شیرازی و محمد صادق عصیان شاعر معاصر بلخ مراسمی به حمایت انجمن های ادبی ولایت بلخ برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از شفقنا افغانستان،این مراسم به همکاری کتابخانه فردوسی با حضور ده ها تن از استادان، دانشجویان و فرهیختگان شهر مزار شریف، در تالار این کتابخانه به روز 5 شنبه 23 اپریل برگزار شد.

این مراسم که با حضور پر رنگ فرهنگ دوستان و ادیبان به همراه بود، پیرامون شخصیت سعدی شیرازی صحبت نموده و بیان داشتند که برگذاری همچون مراسم در رشد ادبیات و تشویق شاعران جوان اثر گذار است.

به نقل از افغانستان رو،صالح محمد خلیق ریس اطلاعات فرهنگ ولایت بلخ می گوید بی ثباتی سیاسی – امنیتی و اقتصاد در کشور موجب عدم رشد ادبیات افغانستان در مقایسه با کشور های همزبان شده و نیاز است تا در این راستا رسالتمندانه کار شود.

به گفته او برگذاری چنین نشست و گردهمایی های ادبی میتواند باعث فضا سازی برای فعالیت های بیشتر ادبی و بهبود وضعیت فرهنگی بلخ، شود از سوی هم صادق عصیان نویسنده و شاعر کشور برگذاری همچون همایش ها را زمینه خوب برای تشویق جوانان خوانده و می گوید، دولت در کار ها فرهنگی و ادبی بصورت منظم سرمایه گذاری نمی کند.

سعدی شاعر و نویسنده پارسی است که آوازه در نظم و نثر آهنگین دارد. از وی بنام استاد سخن یاد می شود که در طول عمرش توانسته است 15743 ابیات را بسراید.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟