برگزاری روز جهانی قدس در افغانستان

  • انتشار: ۱ سرطان ۱۳۹۶
  • سرویس: دسته بندی نشده
  • شناسه مطلب: 25802

به گزارش از کابل، صدها نفر از مردم مسلمان شهر کابل روز جمعه به مناسبت روز جهانی قدس در مسجد الزهراء این شهر گردهم جمع شدند و شعارهائی در حمایت از مردم ستمدیده فلسطین دادند و پایان تجاوزهای رژیم غاصب صهیونیستی را خواستار شدند.
شهروندان افغان در شرایطی در آئین روز جهانی قدس در مسجد الزهرای کابل حضور یافتند که این مسجد پنجشنبه هفته گذشته شاهد سه انفجار تروریستی بود و بیش از 10 کشته و زخمی برجا گذاشت.
«سید عیسی حسینی مزاری»، رئیس عمومی مرکز فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی «تبیان» افغانستان در این مراسم گفت، ریشه ناامنی ها و تروریسم در جهان رژیم صهیونیستی است.
وی، روز جهانی قدس را یکی از یادگارهای مهم امام خمینی (ره ) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در تاریخ اسلام یاد کرد و گفت، در این روز مردم شیعه و سنی افغانستان همراه با ملت های مسلمان جهان فریاد محکومیت رژیم غاصب صهیونیستی را سرخواهند داد.
پس از این مراسم، آئین دیگری با حضور صدها تن از شهروندان افغان مقابل دفتر «نهضت اسلامی» افغانستان در کابل برگزار شد و شرکت کنندگان با شعارهای «مرگ بر اسرائیل» این روز بزرگ را گرامی داشتند.
«محمد مهدی مفلح» از علما و شخصیت های اهل تسنن افغانستان و رهبر نهضت اسلامی افغانستان نیز روز جهانی قدس را از روزهای بزرگی دانست مردم شیعه و سنی افغانستان، برای حمایت از ملت مظلوم فلسطین در آن حضور می یابند.
مردم مسلمان شهر هرات افغانستان نیز همزمان با روزه داران کابل در راهپیمائی باشکوه روز قدس شرکت کردند و شعارهای «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا»، سر دادند.

 

          #روز_جهانی_قدس در هرات

                حضور پر شور زنان هرات در مراسم #روز_جهانی_قدس

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟