برگزاری جشن ازدواج صد زوج جوان با هزینه بسیار کم

  • انتشار: ۲۷ سنبله ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 15672

روز گذشته (جمعه) صد زوج با هزینه بسیار کم مراسم عقدشان را برگزار کردند، این زوج های جوان در حالی بصورت دسته جمعی زندگی مشترکشان را آغاز کردند که برگزاری جشن عروسی شان، حدود 25 هزار افغانی هزینه در بر داشت.

مصارف این جشن عروسی دسته‌ جمعی را یک نهاد خیریه پرداخت کرده است و مسؤلان این نهاد هدف آن را برداشتن بارِ گرانِ مصارف عروسی های مجلل خواند.

محمد بشیر فهیمی مسؤل دفتر آیت‌الله فیاض گفت که عروسی‌ های مجلل نه تنها در شریعت جایی ندارد بلکه سبب ترویج فرهنگ خرافاتی در جامعه می‌گردد.

در این مراسم عروسی برای هر زوج جوان مبلغ ۲۵ هزار افغانی به مصرف رسیده است و زوج‌های جوان فقط پرداخت کرایه حمل و نقل اقارب شان را به دوش دارند.

عروسان و دامادان شرکت‌کننده در این مراسم، ابراز امیدواری کردند که با نهادینه‌شدن عروسی‌های دسته‌جمعی مصارف کمرشکن از سد راه ازدواج جوانان برداشته شود.

زوج های جوان که از آغاز زندگی مشترک شان خوشحال به نظر می رسند می گویند که توان پرداخت مصارف عروسی شان را نداشتند از این رو از برگزاری مراسم عروسی دسته جمعی و کاهش هزینه بسیار خوشحالند.

این زوج‌ های جوان می گویند: با برگزاری اینگونه مراسم قصد دارند فرهنگ ازدواج‌های دسته جمعی را در نقاط  مختلف کشور نهادینه می سازند.

درهمین حال عالمان دینی از برگزاری مراسم عروسی دسته جمعی استقبال می کنند و برگزاری اینگونه مراسم ها را مطابق شریعت اسلامی و مبارزه با فساد اخلاقی در کشور می دانند.

عالمان دین، از نهادهای خیر، تاجران ملی، حکومت و باشندگان کشور می خواهند که از برگزاری عروسی دسته جمعی و اسلامی حمایت کنند.

از چند سال به اینسو در شهر کابل مراسم‌ عروسی به گونه دست جمعی رایج شده است که به مناسبت‌های مختلف برگزار می‌گردد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟