برگزاری آیین های احیای نخستین شب از شب های قدر در افغانستان

  • انتشار: ۱۲ ثور ۱۴۰۰
  • سرویس: دین و اندیشه
  • شناسه مطلب: 111966

شیعیان افغانستان در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در مساجد، تکایا و منازل شخصی با انجام اعمال ویژه شب های قدر با رعایت تدابیر بهداشتی مورد تاکید وزارت صحت به راز و نیاز پرداختند.

«عبدالرحیم رضوانی»، امام جمعه مسجدی در غرب کابل پایتخت گفت: هرچند نگرانی هایی از گسترش موج جدید کرونا در بین مردم وجود دارد، اما مردم با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی اعمال شب قدر را با حضور در مساجد برگزار کردند.

رضوانی افزود: شماری از مردم افغانستان نیز با توجه به توصیه های بهداشتی در منازل و در کنار اعضای خانواده، اعمال شب قدر را به جا آوردند.

شب‎ های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان، شب‎های قدر است و مسلمانان با شب زنده‎ داری، قرآن بر سر گرفتن، نیایش و خواندن دعای جوشن کبیر، با خدای خود راز و نیاز می‎ کنند.

شب قدر، شبی است که در همه سال، شبی به فضیلت آن نمی‌رسد و عمل در آن بهتر از عمل در هزار ماه است و در آن تقدیر سال انسان رقم می‌خورد.

سحرگاه نوزدهم ماه مبارک رمضان سال چهلم هجری قمری، «ابن ملجم مرادی» از گروه خوارج، در حالی که حضرت امام علی (ع) در حال اقامه نماز صبح بودند، شمشیر زهرآگین خود را بر فرق مبارک ایشان فرود آورد.

حضرت امام علی (ع) امام اول شیعیان جهان پس از ضربت خوردن، در خانه بستری و دو روز بعد یعنی بیست و یکم ماه مبارک رمضان شهید شدند.

منبع: رادیو دری

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟