برکناری 13 کارمند وزارت معارف به دلیل اشتراک در مبارزات انتخاباتی نامزدان

  • انتشار: ۱۷ میزان ۱۳۹۷
  • سرویس: انتخاباتتیتر 2
  • شناسه مطلب: 48518

به گزارش خبرگزاری اطلس، وزارت معارف کشور اعلام کرده است که 13 معلم و کارمند این وزارت به دلیل اشتراک در مبارزات انتخاباتی نامزدان مجلس نمایندگان برکنار شده‌اند.

نوریه نزهت، سخنگوی وزارت معارف، امروز (17 میزان) گفت: که این کارمندان برخلاف دستور رهبری وزارت از امکانات دولتی به نفع نامزدان مطلوب‌شان استفاده می‌کردند.

وی تصریح کرد:” سیزده تن از معلمان و کارمندان این وزارت به دلیل سرپیچی از دساتیر این وزارت از کار برکنار شده اند. این افراد بدون در نظر گرفتن دساتیر وزارت معارف، در کارزار های انتخاباتی برخی از نامزد وکلا اشتراک نموده بودند.”

وی بیان داشت که وزارت معارف با تأکید بر اطلاعیه‌های قبلی مبنی بر حفظ بی‌طرفی معارف در انتخابات، از نامزدان مجلس نیز می‌خواهد از بکار گیری کارمندان معارف در کارزارهای انتخاباتی‌شان جلوگیری کنند.

سخنگوی وزارت معارف تاکید کرد که در صورت عدم توجه نامزدان مجلس به اطلاعیه‌های معارف، این وزارت بر علیه کاندیدان متخلف در کمیسیون شکایات انتخاباتی رسماً شکایت درج خواهد کرد.

گفتنی است که با آغاز مبارزات انتخابات پارلمانی کشور، ریاست جمهوری فرمان عدم دخالت مقام‌ها و کارمندان دولتی در امور انتخابات را صادر کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟