برهم صالح: فتوای آیت الله سیستانی عراق را نجات داد

  • انتشار: ۲۴ جوزا ۱۴۰۱
  • سرویس: دین و اندیشه
  • شناسه مطلب: 131192

رئیس جمهوری و نخست‌وزیر عراق در سخنانی گفتند که فتوای جهاد کفایی مرجعیت عالیقدر شیعیان، عراق را نجات داد.

به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، برهم صالح، رئیس جمهوری عراق در سخنانی اظهار کرد: با احترام فتوای جهاد کفایی آیت الله سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان که در لحظه‌ای سرنوشت ساز صادر شد را به یاد می آوریم، باید بسیار در آن درنگ کرد؛ چراکه واقعا یک طرح ملی برای نجات عراق از چنگال تروریسم بود.

وی افزود: باید قدردان شهدای میهن و مجروحان باشیم و به رزمندگان شجاعی که جان خود را فدای میهن و کرامت ملت کردند، رسیدگی کنیم.

در همین حال، مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق نیز در توییتی به مناسبت سالروز صدور فتوای جهاد کفایی آیت الله سیستانی نوشت: فتوای آیت الله سیستانی عقب نشینی را به انگیزه و شکست را به پیروزی تبدیل کرد و بازوان قهرمانان عراق برای نجات این کشور را محکم کرد و همچنین عقیده و باوری قوی به وجود آورد که در آن مرگ تروریسم رقم خورد.

وی افزود: همه نیروهای امنیتی عراق، مشت کوبنده و آماده ملت عراق برای جلوگیری از هرگونه تجاوز خواهند ماند.

پس از تسلط داعش بر مناطق مختلف عراق، آیت الله سیستانی در سال ۱۳۹۳ فتوای جهاد علیه این گروه تروریستی را صادر کرد. با صدور این فتوا و اعلان وجوب کفایی جهاد، هزاران نفر از مردم عراق برای جنگ با داعش به نیروهای حشد شعبی پیوستند و در نهایت داعش را شکست داده و به مرور مناطق مختلف کشورشان را از لوث داعش پاک کردند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟