برمک: بعضی از رهبران جهادی باعث بی نظمی در جامعه می شوند

  • انتشار: ۱۳ میزان ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 31477

ویس برمک، سرپرست وزارت امور داخله‌ی کشور از کارکردهای شماری از فرماندهان جهادی انتقاد کرده می‌گوید که شماری از این فرماندهان در بعضی ولایت‌ها سبب اخلال نظم عامه می‌شوند.

آقای برمک که روز گذشته چهارشنبه در نشست مشورتی زیر نام “تلاش برای نزدیک شدن مردم با پولیس” سخن می‌گفت افزود که یکی از فرماندهان جهادی در ولایت بدخشان برای رهایی یک مجرم از بند، بالای فرماندهی پولیس این ولایت لشکرکشی کرده است.

او گفت: “یکی از فرماندهان پیشین جهادی که ده‌ها افراد مسلح غیر مسوول در ولایت بدخشان دارد، وقتی از دستگیری یکی از افرادش که متهم به ربودن یک بانو است آگاه می‌شود در برابر فرماندهی پولیس این ولایت دست به شلیک‌های هوایی می‌زند و بر فرماندهی پولیس لشکر کشی می‌کند.”

سرپرست وزارت داخله در نخستین نشست مشورتی باشنده‌های ولسوالی‌ها و حوزه‌های پایتخت از تلاش‌ها برای برگشتاندن پولیس از میدان‌های نبرد به وظیفه اصلی آن که تنفیذ قانون است، سخن گفت.

ویس برمک گفت: “همین اکنون پولیس خلاف لایحه وظایف در خط مقدم نبرد سرگرم مبارزه با هراس‌افگنی است که این وظیفه‌ی پولیس نیست. پولیس باید برای امن و نظم عامه، تنفیذ قانون، مقابله قاچاقبران و مواردی از این دست مقابله کند.”

به گفته‌ی او واحدهای پولیس که در خط‌های مقدم نبرد قرار دارند، رهبری آنان به وزارت دفاع ملی که وظیفه دفاع از کشور را دارد سپرده می‌شوند.

او گفت: “تلاش داریم تا واحد‌هایی همانند پولیس امن و نظم عامه و سرحدی که بیشتر در خط مقدم نبرد قرار دارند تحت رهبری وزارت دفاع که دفاع از کشور از مسوولیت‌های این نهاد است قرار گیرند و پولیس نزدیک با مردم برای تنفیذ قانون تلاش کند.”

وزارت داخله هم‌چنان از نهایی شدن طرح امنیت اماکن مقدس توسط باشنده‌های کشور نیز خبر داد.

بر بنیاد طرح تازه، برای هر مکان سه تا پنج نگهبان در نظر گرفته شدهاست که از سوی علما و بزرگان محل انتخاب می‌شوندو آنچه وزارت داخله می‌گوید این روند جدا از مرکز در ولایت‌ها نیز عملی خواهد شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟