برق 220 کیلوولت ترکمنستان به غزنی وصل شد

  • انتشار: ۹ جدی ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 35025

مقامات در ولایت غزنی می‌گویند که پروژه برق ۲۲۰ کیلوولت ترکمنستان، دوباره به مرکز شهرغزنی وصل شده است.

شرکت برشنا می‌گوید، برق وارداتی ۲۲۰ کیلوولت کشور ترکمنستان دو ماه پیش تکمیل و به غزنی وصل شده بود، اما هشت روز پس از وصل‌شدن، در ساحه سلطان‌خیل ولسوالی سیدآباد ولایت میدان‌وردک، مافیای محلی که می‌خواهند از حکومت و برشنا شرکت به گونۀ باج‌گیری کنند، قطع و ۶۰۰ متر کیبل آن را سرقت کردند.

مقامات شرکت برشنا می‌گویند که افراد مسلح غیرمسئوول، به کارمندان برشنا شرکت اجازه کار را نیز نمی‌دادند و هنگام کار یک کارمند برشنا نیز در نتیجه تیراندازی آنان به شدت زخم برداشته است.

از سوی دیگر، در اعلامیه مطبوعاتی ریاست شرکت برشنا که امروز شنبه نشر شده، آمده است که رییس جمهور محمداشرف غنی، طی فرمانی جنرال احمدفهیم قایم، قوماندان امنیه ولایت میدان وردک را مسؤول وصل لین برق ارغندی-غزنی می‌سازد تا جلو مافیا را بگیرد، این لین برق را به غزنی وصل سازد.

در این اعلامیه گفته شده است که نیروهای امنیتی با راه‌اندازی عملیات مشترک ۱۰ روزه توانستند بیش از ۲۳ قریه ولسوالی سیدآباد را از وجود مخالفان پاکسازی و لین‌های برق را دوباره پس از ده شبانه روز کار مشترک وصل کنند.

مقامات گفته اند که در عملیات وصل سازی برق ارغندی – غزنی، بیش از ۳۰ مخالف مسلح دولت به شمول سه فرمانده ارشد شان کشته شدند.

همچنان در این عملیات، یک سرباز ارتش و یک سرباز پولیس کشته و سه فرد دیگر به شمول یک کارمند شرکت برشنا زخمی شده اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟