برشنا: پرچوی برق کابل تا چند هفته دیگر حل می شود

  • انتشار: ۲۳ میزان ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 31921

مسئولان در شرکت برشنا می‌گویند که پرچوی برق کابل در حال‌حاضر به‌دلیل کمبود انرژی است که مهلت برق واردات تاجیکستان به افغانستان به پایان رسیده و این مشکل تا یک یا چند هفته‌ی دیگر حل خواهد شد.

کشور تاجیکستان سالانه به مدت ۸ ماه در فصل بهار و تابستان به افغانستان برق می‌دهد و در چهار ماه زمستان برق این کشور قطع می‌شود.

وحیدالله توحیدی، سخن‌گوی شرکت برشنا گفته است که این نهاد ۳۰۰ میگاوات برق تازه از کشور ازبکستان خریداری کرده و به کشور وارد می‌کند تا مشکل کمبود برق حل شود.

او افزود که قرارداد خریداری برق تاجیکستان به افغانستان از اول اکتوبر ماه میلادی ختم شده و دوباره در اول ماه جنوری واردات برق از آن کشور آغاز می‌شود.

هیاتی از کشورهای افغانستان و ازبکستان روی خریداری ۳۰۰ میگاوات برق از ازبکستان کار می‌کند تا مشکل تقسیم‌بندی برق در شهر کابل تا ختم ۲۰۱۸ حل شود.

قرار است ۳۰۰ میگاوات برق از ازبکستان به افغانستان آورده شود که به‌گفته‌ی مسئولان شرکت برشنا ۴۰ میگاوات برق آن به شهر مزارشریف و ۲۵ میگاوات آن به ولایت‌های پروان و بغلان توزیع ‌می‌شود.

توحیدی افزود که از ۳۰۰ میگاوات برق ازبکستان ۲۵۰ میگاوات برق آن به شهر کابل اختصاص داده خواهد شد.

شرکت برشنا برای فصل زمستان در نظر دارد که ۱۰۰ میگاوات برق تازه از کشور تاجیکستان خریداری کرده و در کنار آن از برق حرارتی نیز کار بگیرد.

توحیدی می‌گوید که این نهاد برای حل مشکل برق در کابل برنامه‌ی تولید برق آفتابی را روی دست دارد که قرار است در فصل زمستان از ساعت ۶ شام تا ۱۰ شب از برق حرارتی استفاده شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟