برشنا: این شرکت قادر نیست که هزینه های مصرفی برق در مناطق ناامن را جمع آوری کند

  • انتشار: ۹ عقرب ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 32719

امان الله غالب رئیس شرکت برشنا می گوید که جمع آوری هزینه های برق مصرفی در بعضی از مناطق ولایت های کندز، بغلان، هلمند، هرات و بعضی از مناطق کشور به دلیل ناامنی انجام نمی شود.

امان الله غالب رئیس شرکت برشنا که امروز در نشستی در کابل گفت که در جمع آورى محصول برق در برخى مناطق ناامن و تحت تسلط مخالفين مسلح در ولايات کندز، هرات، بغلان، هلمند، فارياب و جوزجان مشکل وجود دارد و اين شرکت، قادر به جمع آورى عوايد نيست.

او گفت: «نمى دانم که محصول را چه کسانی جمع آورى مى کند، اما ناامنى براى ما يک چالش است و ما در برخى مناطق يادشده، قادر به جمع آورى محصول برق نيستيم.»

اماغالب گفت که اين شرکت، براى حصول اين پول ها اقداماتى را روى دست گرفته و با وزارت ماليه افغانستان دراين زمينه مشترکاً کار مى کند.

به گفته وى، اين شرکت به رييس جمهور پيشنهاد نموده تا کسانى که بلندترين پول را مقروض اند و از پرداخت آن اباء مى ورزند، برعلاوه اينکه به نهادهاى عدلى و قضايى  معرفى شوند، ممنوع الخروج قرارداده شوند، که خوشبختانه اين پيشنهاد ازسوى رييس جمهور منظور شده است.

رييس شرکت برشنا، در مورد  افزايش پرچوى ها  درايام زمستان درشهرکابل گفت به دليل اينکه شبکه توزيع برق درحال توسعه مى باشد و رقم مشترکين بيشتر گرديده، پرچوى ها برق نيز بيشتر شده است.

وى افزود که  در سال روان، براى عوايد اين شرکت ٢٩ ميليارد افغانى هدف تعيين شده است که تا آخر ماه ميزان بيش از ١٥ ميليارد افغانى جمع آورى شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟