بررسی داروی امام کاظم(ع) و تاثیر آن بر کرونا

  • انتشار: ۱۸ عقرب ۱۳۹۹
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 96959

با شیوع موج دوم کرونا و نگرانی های بزرگ به وجود آمده این روزها بیشتر کشورهای متمول دنیا به فکر ساخت واکسن ضد کرونا افتاده اند و کشورهایی مانند روسیه و آمریکا و چین تا حدودی به برخی موفقیت ها نائل شده اند.

کرونا این ویروس تاجدار اما انگار قرار  نیست به این راحتی ها از پا درآید و بیشتر واکسن های ساخته شده نتایج یکسانی روی تمام مبتلایان ندارد.

داروی امام کاظم و تأثیر آن بر بیماری کرونا

در این میان این روزها بازار طب سنتی در ایران نیز داغ است و عده ای از کارشناسان این عرصه معتقدند این دارو می تواند در درمان کرونا موثر باشد.

برای اطلاعات کامل تر در مورد تاثیرات داروی امام کاظم(ع) در درمان کرونا با ما در خواندن این مطلب همراه باشید:

هلیله سیاه، پایه اصلی داروی امام کاظم(ع)

داروی امام کاظم(ع) که این روزها مورد توجه بسیاری از متخصصین طب سنتی و حتی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی ایران نیز قرار گرفته بر پایه هلیله سیاه استوار است،

بدین معنی که بخش اصلی این دارو را هلیله سیاه تشکیل می دهد. بررسی داروی امام کاظم(ع) در طب سنتی و نیز طب مدرن نشان داده است که هلیله سیاه می تواند سیستم ایمنی موش ها را تقویت کند.

برخی مقالات در «ISI» نیز وجود دارد که بر موثر بودن هلیله سیاه در تقویت سیستم ایمنی اشاره می کند.

بررسی داروی امام کاظم(ع) نیز نشان داد که این دارو می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.

از آنجایی که خوردن هلیله سیاه به تهایی به سیستم گوارشی انسان ضربه می زند می بایست آن را در فصل گرم با رازیانه  و در فصل سرد با مستکی مخلوط کرد.

در طب سنتی اما به جای سیستم ایمنی از اصطلاح تعادل بدن یاد و تاکید کشده اگر بدن در تعادل باشد توان مبارزه با بیماری های تهاجمی را دارد.

بررسی هلیله سیاه در طب مدرن به ویژه در ISI و مقایسه آن با حدیثی از امام جواد (ع) که از امام موسی کاظم(ع) نقل فرموده اند نشان می دهد که هلیله سیاه دارو و گیاه اصلی در داروی امام کاظم(ع) است و وقتی با شکر سرخ ترکیب می شود سبب می گردد دارو زودتر توسط کبد جذب گردد.

به عبارت دیگر شکر سرخ باعث می گردد دارو زودتر به بخش های مختلف بدن برسد.

داروی امام کاظم و تأثیر آن بر بیماری کرونا

ترکیب داروی امام کاظم(ع)


متخصصین طب سنتی بر این باورند که داروی امام کاظم(ع) به دلیل داشتن گیاهانی چون هلیله سیاه، رازیانه و مستکی در تقویت سیستم ایمنی بدن و در نهایت درمان کرونا می تواند تاثیر داشته باشد اما وزارت بهداشت چون تحت تاثیر مستقیم سازمان جهانی بهداشت قرار دارد نمی تواند به طور مستقل روی گسترش این پروژه و تولید دارو اقدام نماید.

این کارشناسان معتقدند اگر وزارت بهداشت کارهای آزمایشگاهی روی این دارو را توسعه دهد و برخی نکات منفی از جمله کاهش فشار خون در کسانیکه این دارو را مصرف می کنند را برطرف سازد می تواند به نتایج خوبی در درمان کرونا رسید. البته به گفته آنها مافیای داروهای شیمیایی نیز در  این بی توجهی دخیل هستند.



داروی امام کاظم(ع) صد در صد در درمان کرونا مفید نیست

به گفته متخصصین طب سنتی، داروی امام کاظم در کل یک داروی بی ضرر است و حتی افراد عادی نیز می توانند از آن استفاده کنند. به جرأت اما نمی توانیم بگوییم که این دارو کرونا را درمان می کند.

داروی امام کاظم، بدون شناسنامه و در مدل های مختلف

در کنار بسیاری از متخصصین عرصه طب سنتی که داروی امام کاظم(ع) را در درمان کرونا موثر می دانند، عده ای دیگر هستند که برخی منافع مالی را در تبلیغ این دارو دخیل می دانند.

به گفته آنها قبل از هرچیز نامگذاری این دارو به نام امام کاظم(ع) خیلی مناسب نیست و در مرحله بعد این دارو هیچ شناسنامه و برچسپی ندارد و در مدل های مختلف تولید شده است.

داروی امام کاظم(ع) موثر در درمان سرماخوردگی، مفید در درمان کرونا

هرآنچه تاکنون در مورد تاثیر داروی امام کاظم(ع) در درمان کرونا گفته شده بیشتر جنبه تجربی داشته است تا یک کار علمی مبتنی بر توجیهات قرص و محکم.

به گفته برخی از کارشناسان طب سنتی که داروی امام کاظم(ع) را به بیماران تجویز کرده اند، این دارو می تواند سرماخوردگی را درمان کند و کرونا هم چون منشا ویروسی دارد می تواند توسط این دارو درمان شود.

داروی امام کاظم و تأثیر آن بر بیماری کرونا

با این تفاوت که ویروس کرونا حالت های متفاوتی دارد و بدن در مقابله با آن دچار ضعف می شود.

استفاده از داروهای سنتی مانند داروی امام کاظم(ع) و داروی جامع امام رضا(ع) این روزها توسط بسیاری از متخصصین طب سنتی به بیماران کرونایی خورانده می شود و تعدادی هم از این روش نتیجه گرفته اند و طی چند هفته ویروس از بدنشان خارج شده است.



داروی امام کاظم(ع)، داروی جامع امام رضا(ع) به همراه عسل

کارشناسان طب سنتی که به تاثیر داروی امام کاظم(ع) در درمان کرونا اعتقاد دارند می گویند این دارو به همراه داروی جامع امام رضا(ع) و همراه عسل باید به بیماران کرونایی خورانده شود تا نتیجه بخش باشد.

در کنار این داروها از بیمار خواسته می شود دو قطره روغن بنفشه را داخل بینی خود بریزد و سیاه دانه نیز مصرف نماید.

این مجموعه چهار دارویی برای پیشگیری از کرونا و درمان آن در سطح عالی جواب داده است. براساس آمار غیر رسمی اعلام شده تاکنون نزدیک به ۳۰۰ نفر با استفاده از این بسته داروی گیاهی نسبت به پیشگیری و درمان کرونا ابراز رضایت کرده اند.

به هر صورت به همان میزان که شنیدن نام کرونا وحشتناک است به همان اندازه خبرهای خوب در مورد داروهایی که می تواند ابتلا به کرونا و درمان آن را کنترل کند برای انسان شادی آور و امیدوار کننده می باشد.

کرونا این ویروس تاجدار که امروزه همگان در کشورهای مختلف را زمین گیر کرده با رفتار های متفاوت خود سبب سردرگمی دانشمندان عرصه درمان و دارو شده اند.

در این میان گفته می شود داروی امام کاظم(ع) که شامل هلیله سیاه به عنوان بخش اصلی، رازیانه و مستکی می باشد می تواند در پیشگیری و درمان کرونا مفید باشد. تاکنون موارد زیادی از تاثیر مثبت این دارو بر کرونا گزارش شده است.