بررسی برنامه های 3 وزیر پیشنهادی در مجلس

  • انتشار: ۶ دلو ۱۳۹۳
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 2830

نامزدوزيران فوايدعامه، ترانسپورت و سرحدات و قبايل، امروز برنامه هاى کارى شان  را در پنجمين نشست ولسى جرگه ارايه ميکنند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از پژواک، رييس جمهور اشرف غنى، ٢٤ نامزدوزير و رؤساى امنيت ملى و دافغانستان بانک را هفتۀ گذشته، به ولسى جرگه معرفى کرد که در نشست هاى عمومى گذشته، ١٣نامزد وزير و نامزد رييس امنيت ملى، برنامه هاى کارى شان را ارايه نمودند.

درپنجمين نشست ولسى جرگه که صبح امروز آغاز گرديده، غلام عباس  بصيرنامزد وزير فوايدعامه، فيض الله ذکى نامزد وزير ترانسپورت و قمرالدين شينوارى نامزد وزير سرحدات و قبايل، پلانهاى کارى را شان را ارايه ميکنند.

عبدالرووف ابراهيمى رييس ولسى جرگه گفت که امروز يا تا فردا، روند ارايه برنامه هاى کارى نامزدوزيران خاتمه مى يابد و با ختم آن، به نامزدان صندوق راى گذاشته خواهد شد.

اين درحالى است که به دليل تابعيت دوگانه، هفت نامزدوزير و رييس دافغانستان بانک، ازسوى ولسى جرگه رد شده است؛ امادرنتيجۀ بررسی های کميتۀ مشترک ولسی جرگه، اسناد لغو تابعيت دومی نورالحق علومی تاييد شده و وى می تواند به حيث نامزد وزارت امور داخله مطرح باشد.

اسناد ترک تابعيت دومی دو نامزد وزیر ديگر صلاح الدين ربانی و سعادت نادری، از سوی وزارت خارجه به ولسی جرگه نيز فرستاده شده و اکنون در کميتۀ مشترک جرگه تحت بررسی است.

گفتنى است که موضوع تابعيت دوگانه، از بحث هاى جنجال برانگيز نشستهاى قبلى ولسى جرگه بوده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟