برخورد گزینشی، مصلحتی و تبلیغی اشرف غنی در قبال فساد

  • انتشار: ۹ اسد ۱۳۹۹
  • سرویس: دیدگاهسیاست
  • شناسه مطلب: 90572

هر دو متهم به باج‌گیری جنسی از زنان استند. یکی بعد از اتهام، بیشتر صاحب جایگاه شد. شکر خداوند فعلا بعد از رییس‌جمهور اشرف غنی، فرد دوم در قدرت است. دیگری سبک‌دوش از وظیفه و برای همیشه محروم از شغل در دولت افغانستان شد. فعلا مورد پیگرد قرار دارد. جناب اشرف غنی از او نه، از مردم پنجشیر در حضور نماینده‌های چهل کشور شکایت کرد.

انتقاد از اشرف غنی این است‌که اشرف غنی در قبال فساد گزینشی، مصلحتی و تبلیغی برخورد می‌کند. اگر قانون عمومی تطبیق نشود، استفاده‌ی گزینشی از قانون موجب سوء استفاده از قانون می‌شود که منجر به ترویج فساد محافظت‌شده توسط قانون می‌شود.

می‌گویند در بغداد مصلحت این بود که یکی باید در حضور خلیفه دار زده شود، حاکم گفت یکی را از بین جمعیت بگیرید بیارید. یکی را آوردند، قدش از حلقه‌ی دار بلند بود، گفت آزادش کنید، دیگری را آوردند قدش کوتاه‌تر از حلقه‌ی دار بود، گفت آزادش کنید؛ کسی را بیارید که قدش به حلقه‌ی دار برابر باشد. این بار کسی را آوردند که قدش برابر حلقه‌ی دار بود، گفت مجرم همین است، به دارش بزنید.

جناب غنی نیز با جرم همین‌گونه برخورد می‌کند. یکی را طبق مصلحت و… پیدا می‌کند، جزا می‌دهد که خارجی‌ها ببینند حکومت اشرف غنی با فساد مبارزه می‌کند. وحیدی وزیر پیشین مخابرات و شیرخان فرنود از جمله‌ی افرادی بودند که قد شان به حلقه‌ی دار برابر بود، برای تبلیغ مبارزه با فساد محکمه شدند و جزا دیدند.

یعقوب یسنا

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟