برخورد تبعیض آمیز مدیر ثبت احوال و نفوس ولایت غزنی با مردم هزاره این ولایت

  • انتشار: ۹ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 40416

تعدادی از باشندگان هزاره ولایت غزنی می گویند که زمانی برای حل مشکل به اداره ثبت احوال و نفوس ولایت غزنی مراجعه کرده، امیر محمد احمدزی مدیر ثبت احوال و نفوس این ولایت گفته است هزاره نزد من رسمیت ندارد و از جایی که آمده اند، تذکره بگیرند.

به گزارش اطلس به نقل از  آرمان ملی، شماري از فعالان مدني غزني از برخورد تبعيض آميز مدير ثبت احوال نفوس غزني انتقاد کرده و خواهان برکناري وي هستند.

ميثم صحرا؛ از فعالان مدني غزني روز گذشته (شنبه) در مصاحبه با خبرنگاران ادعا کرد که اداره ثبت احوال نفوس غزني  از ثبت کردن احوال هزاره ها خودداري مي کند.

صحرا افزود: با جمعي از محاسن سفيدان هزاره غزني به اداره ثبت احوال نفوس غزني براي حل مشکل مراجعه کرديم. وقتي که با اميرمحمد احمدزي؛ مدير ثبت احوال نفوس غزني صحبت کرديم، وي بدون رعايت اخلاق و حسن همجواري و وطنداري گفت که هزاره ها نزد من رسميت ندارند. از جايي که آمده اند بروند تذکره بگيرند!

به گفتة اين فعال مدني غزني، اگر قانون است که مردم ولسوالي از اداره ثبت احوال نفوس ولسوالي تذکره بگيرند و جهت ثبت نام در انتخابات مراجعه کنند؛ پس چرا براي باشنده هاي ولسوالي هاي پشتون نشين غزني، اين اداره  تذکره توزيع مي کند؟

او از تلاش هاي هدفمند مقامات غزني و برخي حلقات براي «محروم کردن» هزاره ها از ثبت نام و اشتراک در انتخابات پيش رو خبر داد.

به گفتة ميثم صحرا، در مناطق پرجمعيت شهر غزني که هزاره نشين هستند، مثل ساحات نوآباد و قلعه شهاده، هيچ مرکزي براي ثبت نام مردم جهت اشتراک در انتخابات باز نشده است. همچنين در ولسوالي هاي امن مثل جاغوري، مالستان، ناهور و جغتو نيز تاکنون مرکزي جهت ثبت نام رأي دهنده گان باز نشده است.

اين فعال مدني غزني خواهان برکناري مدير ثبت احوال نفوس اين ولايت به دليل تبعيض و برخورد نادرست شد.

این در حالیست که پیش از این نیز گزارش هایی از برخورد تبعیض آمیز برخی از مقامات ولایت غزنی با مردم هزاره این ولایت به نشر رسیده بود.

غزنی از ولایت هایی است که جمعیت هزاره ها نسبت به دیگر اقوام در آن بیشتر است و مردم هزاره این ولایت با مشکلات امنیتی زیادی روبرو است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟