برترین کشور جهان در سال 2017 معرفی شد

  • انتشار: ۱۲ حمل ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 20338

یک مجله خبری – تحلیلی با همکاری چند دانشگاه و مرکز مشاوره، کشور سوئیس را بر اساس معیارهای مهم زندگی برترین کشور جهان در سال 2017 معرفی کرد.

مجله خبری-تحلیلی «U.S. News & World Report» با همکاری مرکز مشاوره مسافرتی BAV و دانشگاه‌های وارتون و پنسیلوانیا در گزارش سال 2017 خود به معرفی بهترین کشورهای جهان پرداخت.

بر اساس گزارش این مجله، کشور «سوئیس» عنوان بهترین کشور جهان در سال 2017 را از آن خود کرد. این کشور در سال گذشته میلادی بالاترین تولید ناخالص داخلی را در میان کشورهای جهان داشته است. ارتقای کیفیت آموزش، دموکراسی و اشتغال از مهم‌ترین علل انتخاب این کشور به عنوان بهترین کشور جهان است.

این کشور‌ها بر اساس اولویت‌هایی همچون صلح، رفاه، اقتصاد، نفوذ فرهنگی، میراث فرهنگی، قدرت و کیفیت زندگی انتخاب شده‌اند.

آلمان که تا پیش از این در صدر بود، به علت افزایش ترس عمومی از تعداد مهاجران و همین‌طور حملات تروریستی به جایگاه چهارم سقوط کرد. کشورهای کانادا و انگلیس در رتبه‌های دوم و سوم بهترین کشورهای جهان در سال 2017 قرار گرفتند.

جاپان نیز رتبه پنجم این فهرست را از آن خود کرد.

آمریکا که از آن به عنوان قدرتمندترین کشور جهان یاد می‌شود نیز با سه رتبه کاهش در جایگاه هفتم این فهرست قرار گرفت. نمرات پایین این کشور در بخش دموکراسی، حقوق بشر و اشتغال، بخشی از پیامدهای روی کار آمدن دونالد ترامپ، رئیس جمهور جدید آمریکا است.

سردبیر محتوای اصلی اخبار ایالات متحده باور دارد، تغییرات سیاسی یک کشور می‌تواند آن کشور را از تمام جهات تحت‌الشعاع خود قرار دهد و به ایستادگی آن در جهان صدمه وارد کند.

بر اساس این گزارش، سوئدن بهترین کشور برای زنان، دنمارک و ناروی بهترین کشور‌ها برای کودکان و آمریکا بهترین کشور برای بازنشستگان معرفی شده‌اند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟