برترین مخترعان جوان دنیا انتخاب شدند

  • انتشار: ۲ سنبله ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 2فناوری اطلاعات
  • شناسه مطلب: 8586

خبرگزاری اطلس ـ نشریه معتبر علمی تکنولوژی ریویو (Technology Review) فهرست ۳۵ مخترع جوان جهان را منتشر کرد.

انتخاب این مخترعان بدین ترتیب صورت می گیرد که فهرست طولانی از مخترعان جوان زیر ۳۵ سال از سراسر جهان از جمله شرکای بین المللی نشریه تکنولوژی ریویو ارایه می شود. این فهرست بارها پالایش شده و در نهایت ۳۵ مخترع برتر گزینش می شوند.

این مخترعان در حوزه های مختلفی از جمله زیست پزشکی، فناوری نانو، علوم هوا و فضا، فناوری های نوظهور، مهندسی مواد و سایر حوزه های علمی و فناوری موفق به ارایه نوآوری های مؤثر در بهبود کیفیت زندگی مردم سراسر جهان شده اند.

نگاهی کلی به این فهرست گویای آن است که شمار قابل توجهی از این مخترعان به دانشگاههای آمریکا تعلق دارند. همچنین بخشی از این فهرست متعلق به شرکتها و مراکز تحقیقاتی می شوند.

جکی یینگ، مدیر اجرایی انستیتو فناوری نانو و زیست فناوری سنگاپور و عمر سیف رئیس دانشگاه فناوری لاهور پاکستان از جمله داوران آسیایی گزینش فهرست نهایی ۳۵ مخترع جوان برتر جهان بوده اند.

فهرست برترین مخترعان دنیا

در این فهرست کانن داژویر ۳۰ ساله دیده می شود که با ارایه پروژه هایی در زمینه حسگرهای انعطاف پذیر و باتریهای جدید، در تلاش است تا کلاس جدیدی از تجهیزات پزشکی را ارایه کند. وی که پیشتر از دانشگاه الینویز مدرک دکتری خود را گرفته هم اکنون با دانشگاههای MIT و هاروارد همکاری دارد.

یونجی چن ۳۲ ساله نیز ایده هایی در زمینه توسعه هوش مصنوعی ارایه کرده و درحالی که مدعی است تلفن های همراه هوشمند امروزی هوشمند نیستند به تلفن های همراهی فکر می کند که با بهره مندی از سطح قابل قبولی از هوش مصنوعی، به معنای واقعی هوشمند باشند.

لیزا سیکاتا ۳۲ ساله هم در این فهرست دیده می شود. او که یک مهندس نرم افزار در شرکت IBM است بیش از ۱۵۰ اختراع ثبت شده دارد و در زمره شاخص ترین زنان کارمند این شرکت به شمار می آید. یکی از اختراعات وی ابداع شیوه ای نوین برای برقراری تماس های کنفرانسی از گوشه و کنار جهان است. در این ایده تصور شده که افراد حتی در حال راه رفتن در خیابان نیز با تلفن همراه خود در یک کنفرانس تلفنی با حضور شمار زیادی از افراد شرکت کنند.

تراویس دیل نیز ۳۲ ساله است. او که با گوگل همکاری می کند روباتهایی ساخته که به طور بی سیم شارژ شده و قابلیتهای زیادی در امدادرسانی دارند. گوگل که این روزها باید آن را به نام شرکت «الفبا» شناخت در نظر دارد تا با سرمایه گذاری بیشتر بر روی ایده های وی، امدادرسانی روباتیکی را متحول کند.

ریچارد لانت با ۳۳ سال سن، بنیانگذار شرکت Ubiquitous Energy محسوب می شود. او سلولهای خورشیدی نامرئی می سازد که در نسل جدید تجهیزات الکترونیکی کاربرد زیادی دارند.

سطح خلاقیت به کار رفته و تأثیر اختراع صورت گرفته در بهبود کیفیت زندگی روزمره از جمله فاکتورهای تعیین کننده در انتخاب این ۳۵ مخترع جوان بوده است.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟