برائت تروریستها از تروریستها / اعلام برائت «لشکر طیبه» پاکستان از گروه داعش

  • انتشار: ۱۰ عقرب ۱۳۹۵
  • سرویس: بین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 16154

«محمود شاه» فرمانده گروه لشکر طیبه اعلام کرد که این گروه هرگز خواستار مداخله در امور کشورهای دیگر نیست و فعالیت‌های گروه تروریستی داعش را محکوم می‌کند.

وی ضمن رد ارتباط با داعش تاکید کرد که آمریکا و رژیم اسرائیل، عاملان اصلی تشکیل داعش هستند و برای تفرقه افکنی و کشتار مسلمانان تلاش می‌کنند.

«محمود شاه» که به گفته برخی رسانه‌ها، از ارتش پاکستان جدا شده بود، خاطرنشان کرد که ارتش هند بر مسلمانان کشمیر ظلم بسیاری روا داشته است و هزاران مسلمان بی‌گناه را به قتل رسانده است.

فرمانده لشکر طیبه گفت که مسئله کشمیر جز با حرکت جهادی حل نخواهد شد و این گروه جهاد و دفاع از مسلمانان این منطقه را برخود واجب می‌داند در عین حال کشمیر، مسئله داخلی هند نیست.

وی تاکید کرد که کشمیر به مردم آن تعلق دارد و کسی حق دخالت در سرنوشت مسلمانان این منطقه را ندارد.

پیش از این «داون نیوز» نوشته بود که وزارت خزانه‌داری آمریکا در گزارشی در مورد کمک مالی گروه‌های تروریستی در افغانستان و پاکستان اعلام کرد که سازمان‌های «جماعت الدعوه» و «بنیاد فلاح انسانیت» منابع اصلی تامین مالی لشکر طیبه در این کشور هستند.

«حافظ سعید» بنیانگذار «لشکر طیبه» پس از تحریم این گروه توسط دولت پاکستان، گروه جدید جماعت الدعوه را تأسیس کرد.

گفته می‌شود که لشکر طیبه بزرگترین گروه سلفی جهادی در منطقه جنوب آسیا است که دارای تفکرات نزدیک به القاعده است. این جماعت همزمان با جنگ در افغانستان علیه اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۸۷ میلادی تاسیس شد و در ابتدا به عنوان شاخه نظامی «مرکز دعوت و ارشاد» وابسته به مکتب افراطی «اهل حدیث» پاکستان فعالیت خود را آغاز کرد.

لشکر طیبه و نیروهای آن طی سالهای متمادی در جنگ های داخلی افغانستان، تاجیکستان و بوسنی و هرزگوین حضور فعال داشت و پس از خروج شوروی از افغانستان  به صورت جدی فعالیت خود را برای بازپس‌گیری مناطقی از کشمیر تحت تسلط هند متمرکز نمود.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟