بخشش غنی از کیسه خلیفه/ میلیون ها افغانی هزینه های دفتر حکمتیار توسط دولت پرداخت می شود

  • انتشار: ۶ عقرب ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 32563

بر اساس گزارش های افشا شده از سوی دفتر رئیس جمهور اشرف غنی، وی ماهانه بیش از ده میلیون افغانی برای هزینه های مصرفی دفتر گلبدین حکمتیار اختصاص داده است، همچنین در این سند دیده می شود که 90 بست افسری برای گارد محافظت از رهبر حزب اسلامی در نظر گرفته شده است.

بر اساس این گزارش فرمان توزيع ماهانه بيش از ده ميليون افغانى برای مصارف دفتر گلبدین حكمتيار رهبر حزب اسلامی از سوی رئیس جمهور اشرف غنی امضاء شده است. در این مکتوب تشكيل ٩٠ بست افسرى رجال برجسته جهت محافظت از رهبر حزب اسلامی را داده است.

حکمتیار که جنایاتش در معاهده صلح با دولت بخشیده شده، اکنون خود خواستار پیگرد جنایت‌کاران جنگی است. در دو مصاحبه با گاردین‌–‌برای نخستین‌بار با یک رسانه بین‌المللی- از زمان بازگشتش، ‌او گفت که می‌تواند افغان‌ها را متحد و به تسهیل مذاکرات با طالبان کمک کند.

هنگامی که گاردین اتهامات جنایات جنگی و شکنجه علیه او را پیش کشید، حکمتیار آن‌ها را به عنوان «دروغ‌ها» رد کرد. او هم‌چنین این را که به‌خاطر سابقه نقض حقوق‌بشر، از جمله راکت‌باران ناموجه غیرنظامیان، ترورهای هدف‌مند و ناپدیدشدن مخالفان سیاسی محکوم شده است، انکار کرد.

حکمتیار به گاردین گفت: «اگر شما نظرسنجی‌یی را انجام داده‌اید و در آن تعداد زیادی از مردم چنین دیدگاهی دارند، لطفاً آن‌را به ما نشان بدهید.»

امین کریم، دستیار قدیمی او، گفت که اعتراضات علیه بازگشت حکمتیار، ناچیز بوده است: «چند نفر؟ ما ۴۳ نفر را شمردیم.»

حکمتیار، تنها فرماندهی نبود که کابل را به توپ بست. اما او شاید تنها کسی است که پشیمان نیست.

حکمتیار با رد مدارک و شواهد بسیار از سوی دیدبان حقوق بشر در رابطه به جنایات او، می‌گوید: «ما یک‌بار هم روی مناطق غیرنظامی شلیک نکردیم. من آرزو می‌کنم که آن‌زمان یکی از این سازمان‌هایی می‌بود که قابل اعتماد بودند.»

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟