بحرین به نخستین کشور عربی تبدیل می شود که با اسرائیل رابطه برقرار می کند

  • انتشار: ۱۳ حوت ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 37709

یک چهره مخالف دولت بحرین اعلام کرد، مقامات این کشور به دنبال عادی‌سازی روابط با اسرائیل هستند؛ مساله‌ای که مردم این کشور با آن مخالفند.

به گزارش شبکه المیادین، حسین یوسف، از مخالفان دولت بحرین و از اصحاب رسانه این کشور نوشت، اقدامات عادی سازی روابط بحرین با اسرائیل تازگی ندارد اما زمان، مکان و میزان محرمانه بودن آن فرق کرده و روند این اقدامات اخیرا شدت یافته و آخرین آن سفر هیئتی به رهبری خاخام آمریکایی مارک اشنایر،‌ مبلغ عادی‌سازی روابط میان اسرائیل و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس با عنوان «تسامح دینی» است، سفری که به دنبال آن پادشاه بحرین از تاسیس مرکز همزیستی مسالمت‌آمیزی خبر داد که شامل برخی از اعضای این هیئت هم است. با این وصف آیا در مرحله آتی شاهد اعلام رسمی بحرین درباره روابط دیپلماتیک علنی این کشور با اسرائیل خواهیم بود؟

حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین دستور داد، «مرکز جهانی همزیستی مسالمت‌آمیز پادشاه حمد» تاسیس شود که شامل اعضای هیئت عادی‌سازی روابط با اسرائیل هم است، هیئتی که یک ماه پیش به اراضی اشغالی فلسطین سفر کرد، جایی که چند روز پس از اعلام دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا درباره قدس یک هیئت رسمی از سوی پادشاه بحرین به همراه پلیس اسرائیل از مسجدالاقصی دیدن کردند.

اطلاعات حاکی از آن است که دولت بحرین مبالغ هنگفتی می‌پردازد تا نشان دهد متسامح است و این مردم بحرین هستند که بحران‌آفرینند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟