بحرین از ایران شکایت کرد

  • انتشار: ۱۱ میزان ۱۳۹۴
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 10329

وزارت امور خارجه بحرین با صدور بیانیه ای اعلام کرد این شکایت از طرف خالد بن احمد ال خلیفه، وزیر امور خارجه بحرین که به منظور اشتراک در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک آمده بود در دیدار با بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از آناتولی، بحرین در این بیانیه ایران را به «دخالت به امور داخلی خود و استفاده از گروه‌های تندرو، حمایت از مجرمین و ایجاد اردوگاه‌های نظامی برای گروه‌های تروریستی» متهم کرد.

در این بیانیه که روز گذشته منتشر شده است آمده که: «تصمیم فراخوانی راشد سعد الدوسری سفیر بحرین در تهران گرفته شده و به محمد رضا بابایی کاردار ایران در منامه ۷۲ ساعت فرصت داده شده تا بحرین را ترک کند».

در ادامه بیانیه نوشته دولت بحرین به دلیل «نقض تمام تعهدات و حقوق بین المللی، حسن همجواری و احترام متقابل، نقض استقلال و حاکمیت کشور از طرف ایران» این تصمیم را گرفته است.

دولت بحرین در سال ۲۰۱۱ در جریان تحولات موسوم به بهار عربی قیام مردمی علیه سلطنت اکثریت شیعی و مخالفان سنی را سرکوب کرده بود. ایران حمایت خود را از قیامها علیه سلطنت در خلیج اعلان کرده و بحرین نیز تهران را به جرم تحریک و مسلح کردن شیعیان بحرینی متهم کرده بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟