بحران کرونا در شرق فرانسه/ مرگی راحت برای بیماران کرونایی بالای ۸۰ سال

  • انتشار: ۹ حمل ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 82001

روزنامه استاندارد اتریش در گزارشی به وخامت اوضاع در بیمارستان های شرق فرانسه و بخصوص منطقه آلزاس پرداخته و نوشت: در بیمارستان های این منطقه در شرق فرانسه دیگر امکان تنفس مصنوعی برای همه بیماران کرونایی وجود ندارد. اینکه چه کسی در این شرایط باید زنده بماند بر اساس سن افراد تصمیم گیری می شود.

ارتش فرانسه برای مقابله با بحران کرونا در آلزاس که منطقه بحران کرونا در فرانسه است مستقر شده است. یک قطار سریع راه آهن فرانسه از روز پنج شنبه بیماران کرونایی در این منطقه را به غرب فرانسه منتقل کرده و برخی دیگر نیز توسط ایرباس های ارتش به جنوب این کشور انتقال داده می شوند.

اما همه این اقدامات ناکافی بوده و این منطقه همچنان در باتلاق کرونا غرق می شود.

به نوشته این روزنامه اتریشی تقریبا همه تخت های بیمارستان ها در منطقه شرقی گرانت است فرانسه ( آلزاس، لورن، شامپاین و آردن) پر شده است. آمار مبتلایان به کرونا در این منطقه فرانسه هم به صورت روزانه افزایش پیدا می کند.

در بیمارستان های مولهاوس، کلمار و استراسبورگ هم وضعیت دراماتیکی حاکم است.

مقامات فرانسوی تنها برای اجتناب از ترس و هراس شهروندان گزارش های ساده ای را از این منطقه مخابره می کنند.

انستیتو طب سوانح آلمان (DIK) که اخیرا بازدیدی از این منطقه داشته است از کمبود تخت های ویژه و دستگاه تنفس مصنوعی برای بیماران کرونایی در این منطقه خبر داده است.

به گفته متخصصان این انستیتوی مهم آلمانی در بیمارستان های استراسبورگ باید انتخاب شود که کدام بیماران باید زنده بمانند. معیار انتخاب افراد هم سن است و کسی که بالای ۸۰ سال سن دارد دیگر لزوما دستگاه تنفسی دریافت نمی کند و در عوض برای مرگی راحت به آن ها مواد مخدر و قرص های خواب داده می شود.

پزشکان آلمانی این انستیتو اظهار داشته اند که این اقدام توسط کمیته اخلاق فرانسه تایید شده است.

البته بیمارستان استراسبورگ که این اتهام به آن ها وارد شده است این مسئله را تکذیب می کند که کارکنان کرونایی در این بیمارستان از بیماران مراقبت می کنند و همچنان به کار خود ادامه می دهند. این بیمارستان همچنین این مسئله را انکار کرده که معیار سن تنها معیار برای کمک تنفسی با دستگاه به بیماران است و البته این را که سن می تواند یکی از معیارها باشد رد نمی کند.

به نوشته تسنیم؛ با این همه انستیتوی آلمانی (DIK) رسما اعلام کرده که گزارشی که در این باره ارائه داده جامع است و نیازی به تحلیل و تفسیر ندارد. این فرضیه هم وجود دارد که در خانه های سالمندان آلزاس هم چنین شرایطی حاکم باشد.

در منطقه گرانت است فرانسه در روزهای اخیر بیش از ۶۰۰ نفر در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند. عبودهای مرزی از این منطقه به آلمان و سوئیس هم مدتهاست برای مقابله با شیوع کرونا محدود شده است. سوئیس و آلمان چند بیمار کرونایی را از این منطقه فرانسه برای درمان پذیرفته اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟