بحران کرونا؛ هند حج سال ۲۰۲۰ را لغو کرد

  • انتشار: ۱۸ جوزا ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 87495

کمیته ملی حج کشور هند از لغو ادای فریضه حج در سال ۲۰۲۰ به خاطر شیوع ویروس کرونا خبر داد.

به نقل از اسپوتنیک، رسانه‌های هندی اعلام کرده اند که زائران هندی امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا قادر به سفر به عربستان برای ادای فریضه حج نخواهند بود.

تا کنون هیچ ارتباطی از سوی مقامات سعودی با کمیته ملی حج کشور هند در رابطه با ادای حج سال ۲۰۲۰ گرفته نشده و گفته شده است که پول پیش پرداخت از زائران هندی برای اعزام به حج امسال دریافت شده بود به آنها بازگردانده شود.

با توجه به گسترش شیوع ویروس کرونا، عربستان سعودی از مسلمانانی که امسال قصد زیارت حج را دارند خواسته است که فعلاً برنامه های خود را به تعویق اندازند. این تصمیم بیانگر این است که احتمال دارد امسال مراسم حج لغو گردد.

براساس تقویم، مراسم حج امسال در پایان ماه جولای برگزار می شود. اما به علت شیوع ویروس کرونا و محدودیت های وضع شده در عربستان تاکنون معلوم نیست که مراسم حج برگزار شود یا نه.

بر پایه داده های وزارت بهداشت، درمان و رفاه خانواده هند، شمار بیماران کرونایی در هند در یک شبانه روز گذشته بیش از ۹۸۰۰ نفر افزایش یافته و شمار کل بیماران کرونایی در این کشور به ۲۳۶ هزار و ۶۵۷ نفر رسیده است.
بر اساس اعلام وزارت بهداشت هند، ۱۱۰۹۶۰ نفر در کشور تحت درمان هستند، ۱۱۴۰۷۲ نفر در کل درمان شده اند (۴۶۱۱ نفر در روز گذشته درمان شده اند) و ۶۶۴۲ نفر (۲۹۴ نفر در روز گذشته) تاکنون جان باخته اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟