با کارگران غیرمجاز افغانی برخورد میکنیم

  • انتشار: ۲۶ حمل ۱۳۹۴
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 4024

به گزارش خبرگزاریاطلس به نقل از جمهور،احمد محمدی فر؛ مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت داخله ایران طی یک نشست خبری در تهران، گفت که توزیع مرحله دهم کارتهای آمایش پناهندگان از تاریخ ۱۳ ثور ۹۴ شروع می شود.

محمدی‌فر در ابتدای این جلسه با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده در حوزه اتباع و مهاجرین خارجی گفت: در کشور ما در حال حاضر حدود یک و نیم میلیون نفر از اتباع افغانستانی به شکل قانونمند در قالب پناهنده یا اقامت موقت حضور داشته و به کار اشتغال و زندگی می‌پردازند. حدود ۳۶۰ هزار نفر دانش‌آموز نیز از بین اتباع افغانستانی در حال تحصیل هستند و از خدمات و مزایای تحصیلی و در پاره‌ای از موارد از خدمات بیشتری نیز بهره‌مند شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ما حدود ۱۲ هزار دانشجو نیز از این اتباع را تحت پوشش تحصیلی قرار داده‌ایم گفت: تاکنون حدود ۱۷ هزار نفر از دانشجویان تبعه فارغ‌التحصیل شد‌ه‌اند و این در حالی است که ۱۲ هزار نفر از طلاب افغانستانی نیز در حوزه‌های علمیه و دینی تحت پوشش جامعه المصطفی در حال تحصیل هستند.
مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت داخله ایران ادامه داد: برای حدود ۳۶۰ هزار نفر از اتباع افغانستانی مجوز و کارت اشتغال صادر شده که با مجوزهای صادر شده در وزارت کار اجازه فعالیت و اشتغال دارند.

وی همچنین با اشاره به مرحله دهم آمایش دهم گفت که این کارتها در اختیار کسانی قرار خواهد گرفت که به شکل قانونی در ایران حضور دارند. لازم است تاکید کنم که این کارتها مخصوص آنهایی است که به شکل قانونی در ایران حضور دارند. اما برای آنهایی که به شکل غیرمجاز در ایران حضور پیدا کرده‌اند برنامه‌ها و اقداماتی را در دو حوزه داریم که با هماهنگی دولت افغانستان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: حوزه اول برخورد با مهاجرین و اتباع غیرمجاز است که آنها را از راه‌های قانونی به کشور افغانستان انتقال می‌دهیم و حوزه دوم مربوط به صاحبان مشاغلی است که اتباع غیرمجاز را به کار گرفته‌اند. امسال با اینگونه افراد برخورد خواهیم کرد چرا که اقدامات غیرقانونی را انجام داده‌اند. بهتر است که آنها قبل از اینکه دچار آسیب و ضرر به دلیل رعایت نکردن قانون بشوند از به کارگیری اتباع غیرقانونی جلوگیری کنند. چرا که ما هر سال حدودا ۳۰۰ هزار نفر از اتباع افغانستانی که توسط نیروی انتظامی دستگیر شده‌اند را طرد می‌کنیم.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟