با پاسپورت افغانستان می توانید فقط به 24 کشور جهان بدون ویزا سفر کنید

  • انتشار: ۲۲ جدی ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 35478

بر اساس رده بندی موسسه هنلی در مورد پاسپورت های قدرتمند جهان، با اجازه سفر بدون ویزا به ۲۴ کشور در رتبه ۱۰۴ قرار دارند. این پاسپورت در جدولی که توسط موسسه هنلی منتشر شده از نظر اعتبار در پایین‌ترین رده ها قرار دارد.

در این رده بندی که به تازگی منتشر شده است پاسپورت افغانستان جزئی از ضعیف ترین پاسپورت های جهان قرار گرفته است که با آن فقط به 24 کشور جهان می توانید بدون ویزا سفر کنید.

براساس این رده بندی، پاسپورت آلمان با اجازه سفر بدون ویزا به ۱۷۷ کشور جهان برای پنجمین سال پیاپی در رتبه اول قرار دارد.

رده بندی اعتبار بین المللی پاسپورت‌های کشورهای مختلف هر سال توسط موسسه «هنلی» و براساس تعداد کشورهایی که دارندگان هر پاسپورت بدون اخذ ویزا می‌توانند به آن‌ها سفر کنند تنظیم می‌شود. این رده بندی براساس اطلاعات اختصاصی جامعه بین المللی حمل و نقل هوایی که جامع‌ترین اطلاعات مربوط به مسافرت را دارد و همینطور بررسی‌های خود موسسه هنلی تنظیم می‌شود.

با استفاده از اطلاعات و جدول رده بندی موسسه «هنلی» می‌توان امکان سفر بدون دردسر به نقاط مختلف جهان را دریافت و درعین حال با کسب تابعیت و اخذ پاسپورت کشورهای معتبر بر آزادی مسافرت در سطح جهان افزود.

جدول رده بندی اعتبار پاسپورت‌ها که هر سال توسط موسسه «هنلی» منتشر می‌شود و جدول رده بندی اعتبار تابعیت که موسسه کوچنوف منتشر می‌کند مبنای بین المللی تشخیص اعتبار پاسپورت کشورهای مختلف جهان هستند.

پس از آلمان، پاسپورت کشورهای سنگاپور، دنمارک، سوئدن، فنلند، ایتالیا، فرانسه، اسپانیا و کوریای جنوبی با اجازه سفر بدون ویزا به ۱۶۰ کشور جهان در مقام دوم قرار دارند.

پاسپورت کشورهای لوکزامبورگ، هالند، بلجیم، اتریش، ناروی، پرتگال، جاپان و بریتانیا با اجازه سفر بدون ویزا به ۱۵۹ کشور در مقام سوم هستند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟