با مزه ترین حیوانات جهان

  • انتشار: ۲۷ ثور ۱۴۰۰
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 107927

رابطه انسان ها با حیوانات از دیرباز یک رابطه دوستانه بوده است. هر انسانی به یک نوع حیوان علاقه دارد که از تماشای آن غم های دنیا را فراموش کرده لحظاتی را با شادی و تفریح سپری می کند. در زندگی ماشینی امروز به ویژه داشتن یک حیوان کوچک و دوست داشتنی می تواند به شما چنان انرژی بدهد که هیچ داروی شیمیایی قادر به انجام آن نیست.

با مزه ترین حیوانات دنیا
با مزه ترین حیوانات دنیا

در زیر شما را با گروهی از بامزه ترین حیوانات جهان آشنا می سازیم:

پیکا

پیکا حیوانات کوچکی هستند که قیافه ای فندقی شکل دارند. پیکاها اگرچه در نگاه اول به جوندگان شباهت دارند اما در اصل نوع خرگوش به شمار می روند. نام دیگر این حیوان لاگومورف است. در دنیا به طور کلی بیست و نه گونه از این نوع حیوان شناخته شده که هر یک زیبایی های خاص خود را دارد.  

سگ راکون ها

سگ راکون ها حیواناتی هستند که در شرق آسیا زندگی می کنند. نام دیگر این حیوان تانوکی است. نژاد این نوع حیوان در اصل به گرگ ها بر می گردد اگرچه در نگاه اول به راکون ها شباهت دارند. بیشتر این حیوانات پشمالو و بامزه در کشور ژاپن زندگی می کنند. آنچه سبب جذابیت بیشتر این حیوان شده پشم و خز آنها می باشد. هنگام مشاهده این حیوان علاقه زیادی خواهید یافت تا آنها را بغل کنید.

پوتو، حیوانی شب کار

پوتوها با چشمانی درشت در جنگل های بارانی دنیا زندگی می کنند. تنلی و کندی از ویژگی های بارز این حیوان است اما هنگام شکار جهش های سریعی دارند. تنبلی این حیوانات آنها را به یکی از بامزه ترین حیوانات دنیا تبدیل کرده است.

راسوی لیزونا

راسوی لیزونا با رنگ سفید و جذاب خود توجه هر بیننده ای را جلب می کند. اگر تمایل دارید این حیوان با مزه را ببینید باید سفری به جزیره خوکایدو در ژاپن داشته باشید. هنگام دیدن این راسوها دلتان می خواهد از آنها به عنوان حیوان خانگی نگهداری کنید.

کلیپ اسپرینگر

قاره آفریقا محل زیست کلیپ اسپرینگرها می باشد. این حیوان قیافه ای شبیه به بزهای کوهی کوتاه قامت دارند. بالا و پایین پریدن از صخره ها سرگرمی مورد علاقه این حیوان  است. کلیپ اسپرینگر یک واژه هلندی به معنای صخره نورد است که روی این حیوان گذاشته شده است.

با مزه ترین حیوانات دنیا
با مزه ترین حیوانات دنیا

گوبی جربا

این جونده کوچک بیشتر در صحراها زندگی می کند. بامزه بودن این حیوان به این خاطر است که بسیار خشن به نظر می رسد. این حیوان کوچک که اندازه آن از ۹ تا ۱۲ سانتی متر تغییر می کند یک حیوان شب رو به شمار می رود. گوبی جربا برای حفاظت از خود تونل هایی در درون زمین حفر می کند.

پانگولین

شنزارهای آفریقا محل زندگی این حیوان ریز و پولک دار است. جنس پولک ها از کراتین است، همان ماده ای که موهای ما را می سازد. به دلیل قاچاق این حیوان به سراسر دنیا این حیوان در معرض انقراض قرار گرفته است. انسان های زیادی به داشتن این حیوان علاقه دارند.

دلفین ایراوادی

دلفین ها شاید بیش از هر حیوان دیگری برای شما آشنا باشد. این حیوان بامزه در دریاها و اقیانوس های جنوب شرقی آسیا زندگی می کنند. تماشای دلفین ها به انسان آرامش می دهد چون خود این حیوان بسیار شاداب و آرام است. اکنون تنها ۹۷ دلفین ایراوادی در دنیا باقی مانده است.

دستکش چرمی اوستون

این حیوان برخلاف نام عجیب و غریبش بسیار بامزه است. تصور کنید یک گربه با یک راکون ازدواج کند و بچه ای از این ازدواج به دنیا بیاید، این بچه بدون شک همان دستکش چرمی اوستون است. این حیوان در جنگل های آسیا و آفریقا زندگی می کند.

موش درختی با کاکل های قرمز

یکی دیگر از حیوانات با مزه دنیا موش های درختی کاکل قرمز می باشند. نکته عجیب در مورد این حیوان زندگی آن بر روی درخت است. این موش درختی تمام اطلاعاتی که شما از موش ها در ذهن دارید را پاک می کند چون حیوان بسیار تمیزی ست. به سختی می توانید این حیوان را در طبیعت ببینید و به همین دلیل عکس های کمی از این حیوان موجود می باشد.

با مزه ترین حیوانات دنیا
با مزه ترین حیوانات دنیا

میمون قد کوتاه

میمون قدکوتاه نیز از جمله حیوانات بامزه به شمار می رود. این حیوان از گروه پستانداران است که صورتی پشمالو و پفی دارد. تماشای این حیوان بدون شک خنده را بر لبان شما به ارمغان خواهد آورد. می توان از این حیوان به عنوان یک حیوان اهلی نگهداری کرد اما چون نیاز به مراقبت بالایی دارند بهتر است از این کار دست بکشید.

بچه کردگدن قد کوتاه

اگرچه کرگدن ها حیوانات غول پیکری هستند اما بچه های آنها کوتاه قد و بامزه است. بچه کرگدن کوتاه قد پوستی بسیار لطیف و نازک دارد.

چشمان درشت این حیوان خنده را بر لبان شما جاری خواهد ساخت. یک بچه کرگدن کوتاه قد تنها ۱۵۰ سانتی متر رشد می کند. این حیوان اگرچه با مزه است اما در گروه حیوانات وحشی قرار دارد و هرگز تصور نکنید تا یکی از انها را به عنوان حیوان خانگی نگهداری کنید.

این حیوان نیز در گروه حیوانات در معرض انقراض قرار دارد و در سراسر دنیا تنها ۳ هزار رأس از آنها وجود دارد.

به هر صورت اینک که با گروهی از حیوانات با مزه آشنا شدید، شاید دلتان بخواهد که یکی از آنها را در خانه نگهداری کنید. آرزوی شما به حق است اما توجه داشته باشید که قبل از این کار حتما با شرایط نگهداری و نوع حیوان آشنا شوید تا بهتر بتوانید شرایط مراقبت از آنها را فراهم سازید.

البته به یاد داشته باشید که تماشای حیوانات با مزه ای مثل میمون قد کوتاه آنقدر جذاب و دیدنی ست که تمام غم های دنیا را فراموش خواهید کرد. طبیعت با تمام اسراری که دارد برای انسان مملو از انرژی مثبت و میل به زندگی ست. در این میان حیوانات با مزه جایگاه خاص خود را دارد.