با ما به کوچه های گلشهر سفر کنید+آلبوم تصاویر

  • انتشار: ۲۰ میزان ۱۳۹۶
  • سرویس: فرهنگ و هنر
  • شناسه مطلب: 31813

اطلس پرس- گلشهر چشمهای تو باغ جنان من/یعنی بزرگ حادثه ای در زمان من…
به گزارش خبرگزاری اطلس، سیدجمال الدین سجادی، عکاس و خبرنگار مهاجر افغانستانی و عضو گروه عکاسان گلشهر یک تن از دهها عکاسی است که در ژانر مستند اجتماعی فعالیت می کند و در دوسه سال اخیر مجموعه هایی در این زمینه منتشر کرده است.
وی در رابطه با فعالیتهایش می گوید : سرفصلهای عکاسی را در دانشگاه آموختم اما هنر عکاسی کردن را مدیون اساتیدی چون استاد جعفری و استاد حیدری شاه بیدک هستم. من بعد از اتمام تحصیلاتم برای تهیه گزارشهای خبری عکاسی می کردم اما آشنایی با گروه عکاسان گلشهر دریچه جدیدی پیش رویم باز کرد و به عکاسی مستند علاقمند شدم.
وی افزود : زندگی من پر از فراز و فرودهایی بوده است که در عکسهایم دیده می شوند، هر عکاس آن چیزی را عکاسی می کند که زندگی کرده است و به آن می اندیشد.


سجادی با بیان اینکه در عالم مهاجرت به دنیا آمده است تصریح کرد : ما نسلی هستیم که نه ایرانی هستیم و نه افغانستانی، در ایران به دنیا آمده ایم و رشد کرده ام اما ایرانی نیستیم، در افغانستان هم وضع تعریف چندانی ندارد و ما آنجا هم هویت واقعی نداریم. بخشی از مشکلات هم نسلان من همین هویت دوگانه است.
این عکاس و خبرنگار مهاجر عنوان کرد : من و اعضای گروه عکاسان گلشهر سعی داریم تا گلشهر که محل زندگی هزاران مهاجر است را به تصویر بکشیم. اینجا در گوشه ای از شهر امام رضا(ع) محله ایست که عده ای مهاجر زندگی می کنند، در حاشیه شهر با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند اما هرگز آدمهای بدی نبوده و نیستند.
وی خاطرنشان کرد : از همین گلشهر متخصصین و نخبگان زیادی سر برآورده اند و در تاریخ تاثیر گذاشته اند، تعدادی از خبرنگاران مطرح امروز جهان، تعدادی از نویسندگان و تعدادی از وکلای فعلی و وزرای قبلی افغانستان نیز تجربه زندگی در گلشهر را دارند.
سجادی گفت : آنطور که باید و شاید به گلشهر پرداخته نشده است و چیزی که در مخیله ماست چیزی بیش از عکاسی است، ما می خواهیم گلشهر را آنطور که حقش هست معرفی کنیم و چه بسا کتاب بنویسیم و عکاسی کنیم و قص علی هذا.
عکسهایی از سیدجمال الدین سجادی از محله گلشهر که با موبایل عکاسی شده اند را در زیر می بینید :

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟