با قبرستان پروژه های لغو شده گوگل آشنا شوید

  • انتشار: ۸ حمل ۱۳۹۸
  • سرویس: فناوری اطلاعات
  • شناسه مطلب: 55409

در این سایت که توسط توسعه دهنده‌ای با نام کودی اگدن ساخته شده، با ۱۴۹ پروژه لغو شده گوگل شامل ۱۲۹ سرویس، ‍‍۱۱ اپلیکیشن و ۱۲ سخت افزار در ۲۱ سال گذشته روبرو هستیم.

با گشت و گذار در این سایت پروژه‌های خاطره انگیزی مانند، گوگل ریدر، سری گوشی‌های نکسوس و شبکه‌اجتماعی اورگات را مشاهده خواهیم کرد که هر کدام از آن‌ها مخاطبان مختص به خود را داشته‌اند.


در جدیدترین پروژه‌های لغو شده توسط گوگل با اسم‌های آشنایی مانند گوگل الو و اپلیکیشن جستجوی این کمپانی روبرو هستیم.

جدا از لیست پروژه‌هایی که توسط گوگل کنار گذاشته‌اند، به تاریخ بازنشستگی آن‌ها، دلیل راه‌اندازی و در نهایت استراتژی گوگل برای کنار گذاشتن آن‌ها به طور خلاصه اشاره شده است. شما از این لینک می‌توانید به Killed By Google دسترسی پیدا کنید. البته این سایت تنها درگاهی نیست که به پروژه‌های کنار گذاشته شده توسط گوگل می پردازد و سایت‌هایی مانند The Google Cemetary هم چنین کاری را انجام می‌دهند.

همان‌طور که پیش از این هم گفتیم، تمام پروژه‌های کنار گذاشته شده توسط گوگل صرفا سرمایه‌گذاری‌های شکست خورده نبوده‌اند. برای مثال بازنشستگی اپلیکیشن اینباکس در روز ۱۲ فروردین، باعث اعتراض عده زیادی از کاربران این اپ پرطرفدار شده و گوگل وعده داده تا ویژگی‌های آن را به نسخه جدید اپ جیمیل اضافه کند.

شما بیشتر به کدام یک از پروژه‌های لغو شده توسط گوگل علاقه داشتید؟

thenextweb

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟