با تایید یک مقرره، شفافیت و عدالت در توزیع بورسیه های تحصیلی در نظر گرفته خواهد شد

  • انتشار: ۲۱ حمل ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 20666

کمیته قوانین کابینه در نشستی مقرره تنظیم بورسیه‌های تحصیلی را پس از بررسی دوباره مورد تایید قرار داده است. در مقرره تامین عدالت و شفافیت در توزیع بورسیه های تحصیلی مد نظر گرفته شده است.

در خبرنامه ای که از سوی دفتر مطبوعاتی معاون دوم ریاست جمهوری به نشر رسیده است، گفته شده؛ سرور دانش معاون دوم ریاست‌جمهوری، در این نشست اصلاح  و بازنگری در مقرره تنظیم بورسیه‌های تحصیلی را به منظور تامین عدالت و شفافیت در توزیع بورسیه‌ها یک ضرورت خوانده گفت که وزارت‌خانه‌ها و ادارات دولتی مکلف اند که در توزیع بورسیه‌های تحصیلی معیارهای علمی و قانونی را جداً رعایت کنند تا همه واجدین شرایط به صورت عادلانه از آن مستفید شوند.

اعضای کمیته قوانین پس از بحث این مقرره را تایید و فیصله کرده‌اند که وزارت عدلیه پس از تنظیم اصلاحات پیشنهادی، این طرح را برای طی مراحل قانونی به کابینه ارایه کند.

مقرره تنظیم بورسیه‌های تحصیلی به منظور توزیع این بورسیه‌ها با رعایت عدالت، شفافیت، اهلیت و شایستگی، ارتقای ظرفیت کادرهای مسلکی و ایجاد هماهنگی میان ادارات مسوول در توزیع بورسیه‌ها در۶ فصل و ۳۵ ماده ترتیب و تنظیم شده است.

گفتنی است به دلیل وجود فساد گسترده در ادارات دولتی از جمله وزارت تحصیلات عالی بسیاری از بورسیه های اعطا شده به افغانستان به افراد فاقد صلاحیت و همچنان دانشجویان بدون لیاقت داده می شود.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟