با این دوربین، عطر و رایحه را نیز ثبت کنید!

  • انتشار: ۲۰ حمل ۱۳۹۴
  • سرویس: فناوری اطلاعات
  • شناسه مطلب: 3768
ثبت عطر و رایحه

به گزارش خبرگزاری اطلس، “ایمی رادکلیف” دستگاهی ساخته که با استفاده از آن می‌توان عطرها و رایحه هایی را که می خواهیم ثبت و نگهداری کنیم.
این طراح اینگونه می‌گوید: ما از همه چیز عکس می گیریم و آن را به صورت آنلاین پست می‌کنیم، اگر بتوانیم عطر کیک تازه تولد یا عطر گلهای وحشی علف‌زار آلپ را در آخرین تعطیلاتی که داشتید ثبت کنید، با استشمام دوباره آن چه احساسی خواهید داشت؟

ثبت عطر و رایحه

این پروژه با الهام از تکنیکهای ثبت حجم خالی بالای هر چیزی که در دهه ۱۹۷۰ توسط شیمی دان سوئیسی “رومن کیسر” مطرح شد استفاده کرده تا ترکیبی از رایحه های کمیاب گیاهی را برای صنعت عطرسازی بدست آورد.

این دوربین رایحه نگار که مادلین نام گرفته، دارای ظاهری از آینده و گذشته است که هم به میراث دهه ۷۰ و هم به نوستالوژی درحال رشد ما در عکاسی اشاره داشته است.
این دوربین با پوشش تراش دار سرامیکی، قیفهای شیشه ای و لوله های پلاستیکی شبیه دستگاه های اسرار آمیز علمی است.

برای کار کردن با این دستگاه باید قیف آن را روی شی یا محیطی که می‌خواهید بوی آن را ثبت کنید قرار داده و سپس یک پمپ هوا آن را می‌مکد و دریچه بو که ذرات فرار سازنده بو و رایحه را جذب و تسخیر می‌کند.
این دستگاه می تواند ظرف چند دقیقه رایحه توت فرنگی‌های تازه را ثبت کند.

طراح این دستگاه آن را به یک بینی بزرگ الکتریکی تشبیه کرده که ذرات را پردازش می‌کند و فرمول شبه نموداری تولید می‌کند که بو را تشکیل می دهد. از طریق این فرمول می توان به صورت مصنوعی رایحه دقیق را بازسازی کرد.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟