بایگانی اسرار آمیز اینستاگرام Access Data

  • انتشار: ۱۴ جدی ۱۳۹۹
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 102316

برای اشتراک گذاری عکس و کلیپ از شبکه اجتماعی اینستاگرام استفاده می شود. این شبکه اجتماعی این روزها چنان محبوبیتی پیدا کرده که گوی سبقت را از دیگر شبکه های مشابه خود ربوده است.

اینستاگرام نیز همانند دیگر وب سایت های مشابه برخی از اطلاعات و داده های عجیب و غریب و شگفت انگیز در مورد کاربرانش را نگهداری می کند.

بایگانی اسرار آمیز اینستاگرام
بایگانی اسرار آمیز اینستاگرام

بسیاری از کاربران از این ویژگی اینستاگرام اطلاعی ندارند و اگر هم اطلاع داشته باشند از جزئیات آن بی خبرند.

در صورتیکه کنجکاو شده اید بدانید چه اطلاعاتی در اینستاگرام ذخیره می شود و کدام یک از فعالیت های شما نگهداری می گردد ما را در خواندن این مطلب در مورد بایگانی اسرار آمیز اینستاگرام همراهی کنید:

ذخیره سازی برای رفع نیاز کاربران

اگرچه هدف نگهداری و ذخیره اطلاعات کاربران توسط وب سایت های شبکه های خبری کمک به رفع نیازهای کاربران گفته می شود.

اما اصل ماجرا و در مقیاس کلان تر استفاده ابزاری از این اطلاعات برای منافع شخصی و سودآوری بیشتر می باشد.

به عنوان مثال اینکه برخی شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام قابلیت نگهداری سابقه جست و جوها، سایت ها، تصاویر یا موضوعاتی که احتمالا به آنها علاقه بیشتری داریم را دارا می باشد

در نگاه اول خوب و جالب به نظر می رسد اما اگر عمیق تر به قضیه نگاه کنید متوجه خواهید شد که این موارد همراه با برخی تبلیغات به شما ارائه می گردد.

این مساله در نفس خود کار بدی نیست و موجب خوشحالی بسیاری از کاربران می شود. مثلا زمانیکه اینستاگرام روز تولد شما را به شما یادآوری می کند بدون شک خوشحال می شوید.

دسترسی آسان به داده ها در اینستاگرام

همان طور که گفته شد وب سایت های شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و اینستاگرام برخی از اطلاعات ما را در خود ذخیره می کند.

اینکه چه نوع اطلاعاتی از کاربران در این شبکه های اجتماعی ذخیره می شود مستلزم این است که کاربر به این داده ها و اطلاعات دسترسی داشته باشد.

برخلاف دیگر شبکه های اجتماعی اینستاگرام به کابران خود این امکان را می دهد که خیلی آسان به تمام داده های مربوط به خود را در یک مکان مشاهده کنند تا نگرانی های آنان در مورد سوء استفاده از داده ها به حداقل برسد.

این مزیت سبب می شود کاربران بتوانند به راحتی به اینستاگرام اعتماد کرده روز به روز استفاده از آنها گسترش بیشتر پیدا کند.

بایگانی اسرار آمیز اینستاگرام
بایگانی اسرار آمیز اینستاگرام

به نسخه وب اینستاگرام مراجعه کنید

اکنون که دانستید به راحتی می توانید به اطلاعات ذخیره شده در مورد خود در اینستاگرام دسترسی داشته باشید با خیال راحت سراغ اینستاگرام می روید.

نکته مهم در این بخش این است که روی اپلیکیشن موبایلی اینستاگرام نمی توانید داده های خود را چک کنید و می بایست نسخه وب اینستاگرام را در اختیار داشته باشید.

نسخه وب دقیقا همان مکانی ست که می توانید به آن وارد شوید و به تمام اطلاعات جمع آوری شده در مورد خود دسترسی پیدا کنید تا با دنیای پشت پرده اینستاگرام آشنایی پیدا کنید.

دسترسی به اطلاعات ذخیره شده در اینستاگرام

همان طور که دیدید یکی از مزیت های اینستاگرام در مقایسه با دیگر شبکه های اجتماعی امکان دسترسی کاربر به اطلاعاتی ست که از او در اینستاگرام ذخیره می شود.

کاربران زیادی اما ممکن است از این قابلیت اینستاگرام اطلاع نداشته باشند. این در حالی ست که این کار بسیار ساده است.

برای این کار خود را به صفحه ای که ابزار دسترسی خوانده می شود برسانید. قبل از هرچیز وارد صفحه وب اینستاگرام شوید و روی گزینه لاگین کلیک کنید.

در ادام و پس از کلیک روی گزینه لاگین نام کاربری و پسورد خود را وارد کنید. دقت کنید این کار به درستی انجام شود تا موفق به ورود شوید.

اکنون برای ورود و دسترسی سریع به صفحه مورد نظر روی گزینه «این لینک» کلیک کنید تا به طور مستقیم به بخش اکسس تولز وارد شوید.

سوابق و اطلاعات مربوط به تمام فعالیت های انجام شده توسط شما در این بخش قابل مشاهده است، فعالیت ها از زمان عضویت در اینستاگرام شروع شده تا زمان حال ثبت شده است.

برای مشاهده جزئیات هر فعالیت کافی ست روی هر گزینه کلیک کنید. بدون شک با مشاهده انبوه اطلاعات و جالب بودن برخی از آنها انگشت تعجب به دهان خواهید گرفت. 

یک گروه از اطلاعاتی که اینستاگرام در بخش داده ها به شما ارائه می کند پاسخ دادن به یک استوری یا ایموجی های کشویی ست.

زمان انجام این فعالیت های نیز در اختیار شما گذاشته می شود. واکنش های شما به استوری های خاص نیز همگی در این محل ضرط شده است.

نوع اطلاعات در بایگانی اینستاگرام

در بایگانی اینستاگرام به انواع و اقسام اطلاعات در مورد خود می توانید دسترسی داشته باشید. یک دسته از این اطلاعات به نظرسنجی ها مربوط می شود.

نظرسنجی هایی که شما در ان شرکت کرده اید. از دیگر مطالب موجود در بایگانی اینستاگرام هشتک هایی ست که شما فالو کرده اید.

در بایگانی اینستاگرام حتی اگر نام و پروفایل خود را تغییر داده باشید می توانید به تاریخچه آن را مشاهده کنید.

جالب است که بدانید تاریخچه تمام ورودی ها و خروجی های شما به حساب کاربری تان در بخش بایگانی اینستاگرام ذخیره می شود.

اینستاگرام و تبلیغات منطبق بر سلایق شما

در بایگانی اینستاگرام یک نکته جالب توجه دیگر هم اتفاق می افتد و آن اینکه تبلیغاتی مرتبط با علایق و فعالیت های انجام شده در اینستاگرام به شما نمایش داده می شود.

بدون شک حتی برای یک بار هم که شده سری به بایگانی اینستاگرام خود بزنید و از تماشای انواع و اقسام اطلاعات مربوط به خود در این بخش لذت ببرید.

نکته جالب اینکه ممکن است از تماشای حجمی از اطلاعات مربوط به بخود که توسط اینستاگرام بایگانی شده شوکه شده از اینکه بدین صورت تحت نظر قرار گرفته اید خوشتان نیاید.

مشکلی نیست شما می توانید به راحتی هر اطلاعاتی را که خواستید حذف کنید.