بانک مرکزی: بانک نوت های کهنه تا آخر سال 1395 غیر قابل اعتبار می شود

  • انتشار: ۱۳ دلو ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 17573

بانک مرکزی افغانستان در بیانیه اعلام کرده است، بانک نوت هایی که رنگ آن تغییر کرده باشد و یا روی آن مواد چسبی و یا نقاشی شده باشد تا آخر سال 1395 غیر قابل اعتبار نیست و بعد از این تاریخ این نوع بانک نوت ها منع می شود.

به اساس خبرنامۀ اين بانک؛ بانک نوت هایى که به جز از اسکاشتیپ، تمام مواد چسپناک و غیره مواد اجنبی، روى آن نقاشی و مهر شده باشد، از نظر ظاهری تغییر یافته و از اثر بی توجهی و بی اعتنايى شکل آن تغییر کرده باشد؛ از تاريخ اول حمل ١٣٩٦ غير قابل اعتبار مى باشد و حین ارايه به بانک، بدون معاوضه مصادره (ضبط) شده و در محو آن اقدام می گردد.

بانک مرکزى، از کسانى که اين چنين بانک نوت ها را دارند، خواسته است که الى آخر حوت سال ١٣٩٥، به نزديکترين بخش اين بانک مراجعه نموده و بانک نوت هاى يادشده را تعويض نمايند.

در پايان خبرنامه، از تمام مردم تقاضا شده که به حفظ و نگهداشت بهتر بانک نوت ها توجه بيشتر داشته باشند.

این در حالیست که شمارى از شهروندان کابل، شکايت دارند که به دليل بیشتر شدن بانک نوت هاى مندرس دو، پنج، ده، بيست و پنجاه افغانى در بازار، در داد و ستد دچار مشکل مى شوند و برخى صرافان نيز اين بانک نوت ها را ارزان خريدارى مى کنند.

در حال حاضر؛ بانک نوت هاى يک، دو، پنج، ده، بيست، پنجاه، صد، پنجصد و يک هزار افغانى در بازار وجود دارد. همچنان پول فلزى يک، دو و پنج افغانى نيز موجود است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟