بانک جهانی 70 میلیون دالر به وزارت انرژی و آب کمک می کند

  • انتشار: ۱۱ جوزا ۱۳۹۵
  • سرویس: اقتصادتیتر 2
  • شناسه مطلب: 13433

بانک جهانی تصمیم دارد تا 70 میلیون دالر به شکل بدون بازپرداخت از طریق فند ARTF به وزارت انرژی و آب پرداخت کند این مبلغ به تاریخ 23 ماه می 2016 از بورد بانک جهانی تایید شد.

وزارت انرژی و آب با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: یکی از مسئولیت‌های بزرگ وزارت انرژی و آب، فراهم آوری منابع آب است. بر همین اساس پروژه‌ IRDP در چارچوب وزارت انرژی و آب شکل گرفته است.

پروژه‌ احیا و بازسازی شبکه‌های آبیاری در افغانستان با هزینه‌ نزدیک به ۱۴۸٫۷ میلیون دالر در ماه ژوئن سال ۲۰۱۱ میلادی در وزارت انرژی و آب آغاز شد که عمر اولیه‌ آن تا در پایان سال ۲۰۱۷ میلادی تعیین شده بود.

هدف این پروژه (IRDP) افزایش فرآورده‌های کشاورزی و حاصل‌خیزی در مناطق تحت اجرای این پروژه می‌باشد.

محمد گل حمیدی مدیر پروژه‌ IRDP می‌گوید: این پروژه شامل ۴ بخش بزرگ می‌باشد که به بازسازی زیربناهای آبیاری، ساخت کانال‌های بزرگ، همکاری فنی، تقویت نهادها و مدیریت پروژه متمرکز است.

قرارداد ۷۰ میلیون دالری بین میان وزارت مالیه و بانک جهانی طی روزهای آتی به امضا می‌رسد. وزارت انرژی و آب این پول را در بخش‌های زیر خرج می‌کند:

بازسازی بیش از ۵۰ کانال بزرگ آبیاری که نزدیک به ۸۰۰۰۰ هکتار زمین را تحت پوشش قرار می‌دهد و بیش از ۲۴۰ هزار شهروند کشور از آن مستفید می‌شوند.

نزدیک به ۲۶ کیلومتر سواحل رودخانه‌های افغانستان از این پول تحکیم خواهد شد.

قرار است  ۲ سد از سدهای آبی کشور از این پول بازسازی شود.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟