بامیان برای برگزاری جشنواره فرهنگی سارک آماده می شود

  • انتشار: ۲۱ اسد ۱۳۹۴
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 8051

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از جمهور، جشنواره فرهنگی سارک به تاریخ ۲ سنبله سال روان در بامیان برگزار میشود که در آن برنامه های متنوعی شامل نمایشگاه غذاهای محلی، موسیقی، کمپ هنری سارک، نمایشگاه صنایع دستی و بازدید از مناطق طبیعی و تاریخی بامیان شامل این جشنواره می باشد.
طاهر زهیر والی بامیان در یک نشست خبری بیان داشت که تمام آمادگی ها برای برگزاری این جشنواره گرفته شده و بامیان شاهد برگزاری بخش دوم برنامه های سارک خواهد بود که از لحاظ فرهنگی و اقتصادی اهمیت زیادی دارد.
کبیر دادرس رئیس اطلاعات و فرهنگ بامیان به خبرنگاران گفت که در حدود ۳۰ نفر از کشورهای عضو سارک در این جشنواره شرکت میکنند و تعداد زیادی از مردم و سیاحان داخلی نیز در این رویداد فرهنگی اشتراک خواهند داشت.
محمدعلی لگزی آمر امنیت فرماندهی پلیس بامیان نیز در این نشست خبری از تامین امنیت این جشنواره به مردم اطمینان داده و علاوه کرد که تمام تدابیر امنیتی برای برگزاری مصون این جشنواره گرفته شده است.
بامیان در سال ۲۰۱۴ میلادی بعنوان پایتخت فرهنگی اتحادیه همکاریهای منطقه ای جنوب آسیا (سارک) انتخاب شد و برنامه افتتاحیه پایتخت فرهنگی حدود دو ماه قبل با اشتراک مقامات داخلی و خارجی برگزار شد.
بعد از برگزاری برنامه افتتاحیه انتقاداتی مبنی بر قیودات بیش از حد امنیتی و نحوه مدیریت این برنامه مطرح شد.
برنامه های مرحله دوم جشنواره سارک با برنامه سالانه جشنواره راه ابریشم که همه ساله در بامیان برگزار میشود ادغام شده است.
اتحادیه همکاریهای منطقه ای جنوب آسیا (سارک) شامل کشورهای هند، پاکستان، بنگلادش، سریلانکا، نپال، مالدیو، بوتان و افغانستان است که در سال ۱۹۸۵ تاسیس شد و افغانستان در سال ۲۰۰۷ به عضویت این اتحادیه در آمد.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟