باشندگان پروان: در سقوط فندقستان افراد حزب اسلامی دخالت داشتند

  • انتشار: ۱۱ میزان ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 31412

تعدادی از باشنده های ولایت پروان در اعتراض به سقوط منطقه فندقستان در این ولایت، افراد وابسته به حزب اسلامی را در سقوط این منطقه دخیل می دانند.

طالبان دو روز پیش به فندقستان، یکی از دره‌های هجده‌گانۀ درۀ بزرگ غوربند ولایت پروان هجوم آوردند. و این منطقه را تصرف کرد.

روز گذشته، شماری از شهروندان پروان در اعتراض به وضعیت بد امنیتی این ولایت در نشستی در کابل می‌گویند، به دلیل بی‌پروایی حکومت پیشین و حکومت وحدت ملی، در حال حاضر ولسوالی‌های خیشکی، اشتر شهر، کفشان، درازگرد و قمچاق به پایگاه مستحکم طالبان تبدیل شده‌اند.

به گزارش سلام وطندار؛ رامش نوری عضو نشست «فاجعۀ فندقستان» می‌گوید، طالبان با حمایت و همکاری افراد وابسته به حزب اسلامی از نواحی مختلف کشور مانند میدان‌وردک، تاله‌وبرفک بغلان، کوه صافی کابل و سیدخیل پروان، 5 روز پیش در این ناحیه گرد آمده‌ و به درۀ فندقستان یورش آوردند.

آقای نوری می‌افزاید، طالبان حمایت شیرین گل یکی از فرماندهان پیشین حزب اسلامی و عبدالستار خواصی، عضو مجلس نمایندگان را با خود داشتند.

به باور باشند‌گان پروان، سقوط درۀ فندقستان به عنوان یک شاهراه استراتیژیک امنیت پروان و 14 ولایت شمالی را با خطر روبه‌رو کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟